Ny utrusning

Ny utrusning
En undran bara. Dags att köpa ny utrustning? Hur mycket har ni råd att lägga på nya skidor, pjäxor? eller får det gamla duga ett år till.Har ni råd att köpa er drömskida , drömpjäxa? eller får ni fortsätta drömma.
Idag 7 oktober har jag bestämt mig . Det blir Monster 75 i år

Ny utrusning
Att ha råd handlar om att prioritera. Mat, tak över huvudet och dylikt går ju först, sen därefter kommer nöjen.
Sen så får man "rätta magen efter matsäcken".

Ny utrusning
Jag har haft begagnade gammla skidor hela livet, aldrig haft några nya blänkande skidor. Men i vinter, då blir det nytt. Jag har sommarjobbat i sommras, och sen säljer jag moppen och får ca 8000 för den. Så jag kommer att köpa nya skidor för typ 3000, sen en hjälm, pjäxor har jag redan som funkar bra.

Ny utrusning
Det är ju som sagt en fråga om prioritering. Själv så blir det ny utrustning för ungefär 20 000 kr den här säsongen, det blir lite roligare om man har bra grejer. bless // alec

Ny utrusning
Glöm inte att det ska vara fokus på åkningen och inte prylarna. Resten får tala för sig själv. Det har visat sig på allt för många ställen att de med de glansigaste prylarna är de kassaste skidåkarna, håller med om det till 100%
Mina banditer hänger med en säsong till, sen är det dags att byta.

T

Ny utrusning
Jag brukar räkna med mellan fem och tio loppor per år på utrustning, det är ju tyvärr så att prylarna slits utav bara helsike... Jag brukar ligga på 3-5 år på ett par skidor (om dom inte knäcks eller skadas) och 2-4 år på pjäxor, om det är hela säsonger. Annars blir det längre... Antar jag... :-)

Annars håller jag nog med Telislinkan... Och det finns ju även ett beprövat utryck inom en annan kul sport som man kan flytta över till det mesta : "never trust the guy with the shiny gear!".

Därmed inte sagt att man ska köra på gammla prylar för att vara cool... Nej för fan, hade jag råd så skulle ni se mig i nya prylar varje vecka!!! Men om jag ska välja mellan att byta ut mina Fimbulbyxor från fyra år sedan eller ta ett par helilyft.. tja valet är ju enkelt. Är det däremot mellan två kvällar på nåt disko och en ny rygga så blir det ryggan!

Ny utrusning
Kommer nog bli att lägga en hel del pengar på utrustning denna säsongen... det som jag tänkt köpa är
Skidor
Hjälm
Tranciever
Ryggsäck
Jacka
Byxor
Ev. Pjäxor... ska iaf börja på dom gamla å se hur det känns....

Ny utrusning
Man behöver ju inte köpa allt på en gång. förra året köpte jag det mesta utan brädan, så det fick bli en ny i år.

Ny utrusning
Hej Kralle!

Det är ytterst stimulerande att Du är intresserad av just Min utrustning och ekonomiska situation.

Jag köpte nya skidor förra säsongen och skidskor året innan. Grejor som jag är extremt nöjd med. Visst har jag råd med en sprillans ny utrustning även i år, men det känns som en bättre investering att lägga pengarna på tex Heliski i Alaska i stället...

That´s all kids! / MM

Ny utrusning
jag har åkt på hyrt och begangat hela mitt liv men köpte nya skidor i våras ska köpa gloggles och rygga denna höst hade jag tänkt mig.

Ny utrusning
Vad ska man med prylar till om man inte har råd att använda dem?... det gäller att hitta en "gyllene medelväg". eller att ha tok-mycket pengar. Jag tycker iofs i motsats till Putte att det är ball att ha gamla prylar så länge de fungerar...

Vidare tycker jag kompromisser suger så jag väntar hellre med att köpa nytt till dess jag har råd att köpa det jag allra helst vill ha än att köpa något billigare bara för att ha nytt.

Ny utrusning
OJ OJ OJ OJ !!!!!!!!!!!

Många människor, lite småsjuka människor, verkar tro att det inte handlar om material. Phu - vad dumt. Man har alltid råd med nya prylar. ALLTID ALLTID ALLTID. (alltid stavas alltid med två l...)

Jag blir ledsen och vred då jag läser om dagens ungdom. Sälja moppen för 8000 plus sommarjobb och lägga ut ett mindre smått patetiskt kapital på 3000 kr på nya skidor - VA FAN. Så gör man inte. Vad hände med de övriga massa tusenlapparna - acnemedel eller? Fredrik Bergqvist - skäms på dig lille pojk.

Denna osunda utveckling skär i mitt hjärta och hoppas verkligen att ni alla tar lärdom och spenderar alla likvider som kan anbringas och köper nya kompaktskidor.

Ny utrusning
Köpte ny bräda, bindningar, skor samt ryggsäck i fjol, så i år blir det bara en ny jacka. Som ovanstående inlägg påpekar: det handlar bara om att prioritera. Själv har jag lagt av med att handla mat... Fungerar jättebra =) Men det är därför jag måste köpa ny jacka. Har gått från M till XS =)

Tillbaka
Topp