Nya b-flip tråden med ny fråga.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

alexillusion

Ny medlem
Jag undrar lite lätt så till alla som kunde göra b-flip på studsmatta innan dom kunde göra det i backen. Hur svårt var det att kunna göra en b-flip i backen sen med en bra landning?

MVH Alex

Senast ändrad:
Kunde de på mattan före men första gången ja pröva på skider så gick de bra fick lite överspinn men, bara våga det är inte alls svårt

dehär har ju diskuterats tusen gånger ju, använd sök funktionen o fortsätt diskussionen på en gammal tråd.

Asså jag har gjort det. Läst allt men det står inget om just detta, dessutom svarar ingen på vanliga b-flip tråden. Vill nämligen veta lite mer exakt landade på nacken förra veckan trodde fan jag skulle dö på studsmatta men det känns redan som jag har laggt det bakom mig men vill endå veta hur skillnaden är mellan folk som kunde det på studsmattan och folk som gjorde det första gången i backen.

MVH A-A

Senast ändrad:
om man vill lära sig att göra backflip på skidor så är mitt tips att göra ett lagomt stort hopp typ i midje höjd sen rå mjuk landning (platt landning) sen så gör man de bara och efter första gången man har gjort de så inser man att de inte är så svårt fast man kanske ramlade och tillslut så sitter den sen så hoppar man bara i störe och störe hopp sen vips så kan man de. Och på studsmatta kan de faktist vara svårare och farligare för då kan man flyga ut ur hella skiten

Förstår inte hur man gör backflip, det är skitsvårt ju!!!!!!! svara nån plzzzzzz!!!!!

ps Jon Olsson är bäst, fuck the rest!!!!!

adilf sa:
tackar men jag kan dock redan göra det på studsmatta :)
Om du landade på nacken på studsmatta förra veckan känns det inte som att du kan det på studsmatta:S Ganska stor skillnad att kunna något och att ha satt det kanske en gång eller två. Med tanke på att du landade på nacken är mitt tips att inte pröva det på snö innan du kan det riktigt bra på mattan, med det menar jag att du vet exakt vart du är hela snurren och ser landningen varje gång. Landa på nacken på skidor är inte att leka med så träna till du kan snurren utan att tveka eller så innan du provar i backen.

filipp sa:
om man vill lära sig att göra backflip på skidor så är mitt tips att göra ett lagomt stort hopp typ i midje höjd sen rå mjuk landning (platt landning)
Ganska dumt att testa i ett hopp med platt landning, dels blir det lättare att slå skidspetsarna i landningen och dessutom blir det inte lika skönt om du överroterar som med en brant landning. Brant landning är det som gäller då man ofta överroterar de första försöken

Andy_Banton sa:
adilf sa:
tackar men jag kan dock redan göra det på studsmatta :)
Om du landade på nacken på studsmatta förra veckan känns det inte som att du kan det på studsmatta:S Ganska stor skillnad att kunna något och att ha satt det kanske en gång eller två. Med tanke på att du landade på nacken är mitt tips att inte pröva det på snö innan du kan det riktigt bra på mattan, med det menar jag att du vet exakt vart du är hela snurren och ser landningen varje gång. Landa på nacken på skidor är inte att leka med så träna till du kan snurren utan att tveka eller så innan du provar i backen.
det var inte b-flip som gjorde jag landa på nacken det var sw dspin 900 på studsmattan över typ ett fast spänt snöre fastande landade på nacken så. var inte b-flipen :P

Räcker inte det med en tråd om samma sak? Jag låser denna tills jag får en bra förklaring varför denna skall vara öppen...

//H

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp