Nya bindningar - lite styvare

• Trådstartare Trådstartare Thomsson
  • Start datum Start datum
T

Thomsson

Guest
Tjenare! Har sålt iväg mina Flux Titan för att skaffa lite styvare bindningar.
Har kollat på K2 Formula(har testat riktigt bra) men jag undrar om hur Union Force och Rome 390 boss är?
Bindningarna ska funka bra överallt.

EDIT: Hur är Union DLX? Är den mjuk eller styv?

Om ni har nåt annat tips som inte är burton så kom gärna med förslag.

Tack.

Priset får max vara runt 2200kr.

Senast ändrad:
DLX är ganska medelmjuk och go men gillar inte riktigt bottenplattan på den och union force. Jag tycker det känns som om man står på en tegelsten speciellt på forcen eftersom den är så robust. I så fall rekommenderar jag mer Union cotact men den är ju samtidigt inte styv som forcen.

När jag testade k2 formula så var den verkligen inte vad jag skulle kalla för styv snarare mjuk.
Rome vet jag inget om faktiskt .

När jag gillade att köra med styvare bindningar så tyckte jag ride var bra. De är lätta och sitter bra runt foten och är hyffsat styva till ett bra pris. Är du i Sälen till exempel så kan du ju få testa ridebindningar på stadium i hundfjället.

Har kört på burton ett tag nu och tycker de är riktigt sköna och sitter grymt men funderar på att se hur flux sitter kring mina fötter eftersom jag är trött på att knäcka 3-4 bottenplattor per säsong...

Hoppas du kommer på något som funkar men tänk på att det kan vara svårt att hitta något som fungerar så har du hittat ett märke eller en modell som du tycker är grym så ska du verkligen testa innan du köper något annat, blir lätt att man ångrar sig annars :)

DLX är klart mjukare (och mycket sämre) än dina Titan. Du behöver ett par Force för att komma upp i samma styvhet.

390 Boss är grymma bindningar, men köp ett par Arsenal om du vill ha styvare bindningar. Arsenal är enligt mig ett par suveräna bindningar till ett överkomligt pris!!

Senast ändrad:
Tack för grymma svar!

Så force är som titan?
Isf tar jag nog arsenal :)

Arsenal blir bästa valet här. De har klart bättre straps och spännen än Union Force tycker jag plus att de är styvare.

Senast ändrad:
Då blir det arsenal! Hoppas blue-tomato är snabba, leveransklart inom 2-3 arbetsdagar.

Hämta ut mina Arsenal igår och snacka om snug fit med 32 boots!
Är precis så det passar och själva "hälbågen" är i smalaste laget.

EDIT: Nån som vet om det kan ha med det här att göra? :

UnderWrap Heel Hoop
"The Rome binding innovation that delivers unmatched toe-to-heel leverage, while still flexing side-to-side the way snowboarding likes it"

Saxat från rome.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp