nya bindningar under rean?

Bosc0

Ny medlem
Mina bindningar har pajjat och jag behöver nya tills vecka 10 då jag tänkte spendera en vecka i fjällen..
Jag har kollat runt lite på svenska och utländska siter. nu skulle gärna ta del av experthjälp att hitta bindningar som håller och som passar bra till parken och lite puderåkning. strl M/L

har kollat på:
Forum Recon hos www.trusnow.com där kostar de bara 550!!kr + frakt
Nitro Black Hawk Raiden hos www.blue-tomato.at typ 1000kr + frakt
Nitro Phantom Raiden (som är såå clean i grönt!)
även Burton Mission el Custom
Lägg gärna till någon ni tror skulle passa bra eller om ni har ett bra pris på någon annan bindning.
eller hurvida det är värt att beställa från staterna?

Tack på förhand
/Jocke

jag kör på ett par vita burton cartel.. lätt dom skönaste bindningarna jag ahar testat och sen e ju dom i vitt så jävla snygga också.. dom e grymt sköna att köra med, både i parken och offpist, bara de sitter på rätt bräda :P kostar 2500...

okej, jag tycker det blir lite dyrt att lägga 2500, har en gammal och sliten Airwalk bräda nu som jag bytt bindningar på en gång. tänkte köpa ny bräda senare, men är i behov av ett par bindningar till vecka 10 som sag,t och tänkte till nästa säsong uppgradera med en ny bräda till dessa bindningar.

forum recon... BILLIGT!!!

skalld e sitta på en gammal sliten bräda så kommer det att funka bra med de billigaste..

sen nån ggn när du uppgraderar din set-up så kan du köpa bättre grejjer..

/Pinn pengar skall man spara så att man kan ta taxi hem :)

@ Pinn,

Forum Recon har fått bra kritik, och är en väldigt bra bindning, vet ej varför den är billig däremot, men läste någonstans att dom kunde lägga den bland de bättre bindningarna och höja priserna på dem... så, det duger nog ganska länge (=

Kör på recon, har funderat på att köpa ett par sj ;p men hittade en Forum Joni Malmi 149 bräda för 3.000~ på http://www.sidewayspeople.com/site/default.asp så tar hellre och beställer allt därifrån ;p men dom har fått mkt bra kritik, du blir nog inte besviken av dom....

//LiptoN^

damn! såg nu att frakten kostade mer än själva bindningarna :D sen tillkommer ju eventuell tull å grejer. så frågan är hur mkt man tjänar på det?

dom säljer recon bindningar på junkyard för 1,5 om jag inte misstar mig? och om du sen ska ha en bräda så sjunker frakten en del ;p

okej det ser ut att bli på junkyard eller Boardstore, och det lutar mest mot dessa:

Drake Czar 1300kr Boardstore,
Forum Recon 1050kr Junken, (fulare än hos truesnow)
Raiden Zero 900kr Boardstore, (verkar skön)
Burton Custom 1150kr Boardstore.

för/nackdelar?

Drake vet jag inte så mkt om, men är ett bra märke så vitt jag vet.... Raiden vet jag inte så mkt om.... Burton är väl överskattat om jag inte har fel? och Forum recon, är en billig variant med kvalitet.... du blir troligen ej missnöjd med Recon, men sen finns det 2 olika designs på dom... vet inte hur du menar med ( Fulare än hos tru"e"snow ).... men de 2 olika som finns är battleship(vit) och stealth(svarta) vet inte om det är färgen? men jag har också sett att det är olika färger på den vita modellen, men det är mer lite gul/vit aktig... men det är troligen bara kortet... så om det är svart / vit du funderar över sååå ;p sen e frågan hur mkt folk kmr kolla på dina bindningar och om du bryr dig om hur de ser ut? smaksak...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp