Nya boots till 2014/2015!

Vassbotn

Ny medlem
Tjenare.
Förra året tog jag upp min snowboardkarriär igen. Köpte en ny bräda då jag sålt min tidigare Burton. Denna gång blev det en K2 som jag är galet nöjd med.
Nu behöver jag dock nya boots och jag har ingen fysisk butik att köpa i, bor alldeles för långt ifrån NÅGON affär.. Ja, jag bor i skogen. 14mil till närmsta butik som säljer snowboard-boots.

Iaf, jag har haft ett par Burton dojjor med remmar man bara drar i för att spänna. Dessa har varit bra tills i år när jag började om, får ont som fan av dom nu.

Jag har börjat leka lite i parken i år så det tänker jag fortsätta med. Sen vill jag kunna åka lite varstans men parken ser jag mest fram emot.

Jag är ca 176lång och väger ca 88pannor. Jag har skostorlek 40 på mina vanliga skor (Japp, små fötter små skor. Bäst att säga det innan någon annan vänder på den! :D:D:D).
Jag är väl medveten om att jag kommer få beställa massa olika boots men jag har ju alltid rätt att returnera.
Jag vill inte ha klassisk snörning så jag måste knyta skon utan jag vill ha spännen, antagligen som man vrider upp eller som de tidigare skorna, att jag drar upp dom.

Märke spelar ingen större roll för mig så länge det är bra grejer är jag nöjd.

Lättast blir det nog om du lägger upp lite bilder på dina fötter. Vad det gäller att välja rätt boots så är det (jävligt) mycket mer godtyckligt än om man jämför med pjäxor... Så det ligger mycket i att testa.

Tillbaka
Topp