nya boots

DaChrill

Ny medlem
nya boots
Funderar på att inhandla nya boots till nästa säsong.

Har kört på Salomon, Northwave och Burton förut. Skulle vilja prova nåt nytt. Gärna med värmeformbar innersko.

Funderar på 32 Team One eller Vans Fargo.

Någon som kört på nån av dessa?
Eller någon som har nåt annat förslag?

Vill gärna ha en allround boot, som funkar både till puder och rails, men med ordentligt stöd. Bootsen måste passa Drake bindningar bra, efterom ja inte har lust att köpa nya bindningar.

Fred ut!

nya boots
Jag har Forum Devun Walsh. Otroligt bra faktiskt. Sedan kan trä på innerskon med en grej för bättre stöd. minus för priset bara.

nya boots
Jag har kört för AIRWALK i fem år och använt mig av freestyle och C-4 bootsen. Har sagt upp sponsen eftersom de slutat göra brädor, men bootsen är verkligen att rekommendera! AIRWALK är väl ett av de märken som varit med längst i boot-marknaden och alltid gjort bra boots! Tror dock inte på alla deras mystiska modeller för i år, men freestyle går alltid! Lagom styv-lagom mjuk-lagom lätt-lagom pris-mycket varm! Själv har jag dock kört med en gammal C-4 innersko eftersom den är ännu skönare än freestyle-innerskon... Men om jag skall vara riktigt ärlig så funderar även jag på att testa nåt annat märke i år, inte p.g.a. missnöje-endast nyfikenhet. Funderar på 32,DC eller forum om det inte blir airwalk. Kolla in nya Airwalk modellen i läder, "Renegade" -> FET!!!

nya boots
PS. Gå in på junkyard.se på snowshopen! Där har de ganska bra pris på Airwalk Freeride-03! Dessutom väldigt lätt att köpa, bara beställa och få hem i posten... Men kolla deras storleksguide på junkyard innan du lägger in nån beställning! DS.

nya boots
Vans skor med vajersnörningen verkar bra tycker jag. (har ej provat) Kanske nån som har provat dom kan uttala sig, annars har ju 32 nån sko som ska vara den lättaste på marknaden , kommer inte ihåg vad den heter...

nya boots
Även om du redan har haft salomon och burton, så tycker jag att du ska prova Salomon Malamute eller Burton Ion.
Grymt bra stöd i båda dem bootsen är klart värt att kika på dem iaf. dem har båda formbar innersko men det brukar inte vara nödvändigt att formgjuta eftersom dem formar sig ganska bra ändå efter foten...

nya boots
Jag kan inte uttala mig om några Airwalk, DC mm.
Men jag körde hela förra sesongen i ett par Salomon F-boot,
riktigt sköna. Formbar innersko, grym snörning och ruggigt stabil.
Ett varningens finger för storleken, köp dem så små att du får kämpa för att komma i dem i början, de blir mycket större när man åkt in dem.

/r.

nya boots
Har läst på många olika ställen bla i på outdoorreview att salomon malamute visst ska vara otroligt bra.
Hur sitter dom? Inget hällyft eller? Har problem med nån sorts broskbildning eller nån inflammation på hälsenan efter hällyft förra säsongen. är nu på jakt efter ett par boots där man sitter fast ordentligt. har rätt breda fötter och har problem med att hitta nya skor.
Tips?

nya boots
malamute sitter som ett skruvstäd om foten. fast dom är mycket skönare och lättare än ett skruvstäd. köper du rätt storlek så kan jag garantera dig att du inte får några häl glapp eller nått liknande.
dom sitter perfekt. år dom skönaste skorna jag haft. Grymt värda sitt pris. Rätt styva men det ska ju skor vara, varma och kungligt sköna

enligt mig dom bästa skorna på marknaden. men många går miste om dom. för att salomon inte är hippt.
men prova ett par och du blir fast

lycka till med ostarna!

nya boots
Jag har kört med ett par Airwalk boots två säsonger nu och de har vart hur bra som helst! ett stort plus för alla saker man gjort i skon för att foten verkligen ska sitta fast och inte fara omkring.
hur de passar i dina bindningar har jag dock inte en aning om.
Innan dessa hade jag ett par Vans som också var välsigt sköna och bra.

nya boots
(med risk för att vara tjatig.) kan inte annat än hålla med om att salomon malamute är en förbannat bra sko. rekommenderas å det varmaste :)

jag fick dock lite problem på slutet av säsongen att spännet till innerskosnörningen började släppa. någon som upplevt det? hur åtgärda isf? jag spände åt och drog ett varv runt benet och klämde fast det överblivna snöret....funkade oftast, men skulle helst vilja slippa bekymra mig om det..

men...när de sitter så sitter de som gjutna!

nya boots
Hej hej, Jag har även jag ett par Malamute (Bästa sko jag haft).
Jag hade också lite problem med att snörningen på ena innerskon tenderade att släppa lite mot slutet på dan då skon var riktigt varm och uppmjukad. Men jag berättade mitt problem för den trevliga säljaren och dem åtgärdade det genom att byta till ett annat snöre med större friktion funkar sen dess bra...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp