Nya Forumindelningar!

• Trådstartare Trådstartare Hjalles
  • Start datum Start datum
Nya Forumindelningar!
Dethär är skitdåligt, asså jag jibbar mest, men jag fotar och filmar också! Dethär är som en freerides Berlinmur!! NER MED MUREN!

Nya Forumindelningar!
Serriöst.. Inte för att klaga johan.. men detta blev inget bra.

Som t.ex film/foto... Det är ju liksom i parken filmerna görs..

Nya Forumindelningar!
Hade inte det bästa för att göra "silvertejps/ishacksmannen" glad varit att ge honnom en del av forumet att diskutera det på istället för att dela upp freeride i 2 läger. Jag menar vi är ju alla på samma snö.

Tycker det är trisst att dom gjorde denna uppdelning.

SKÄRPNING FREERIDE

Nya Forumindelningar!
johan sa:
Först vill jag bara säga att ni måste ge saker lite tid. Allt sitter inte helt hundra än och ändringarna är här för er skull.

Strejk löser ingen saker. Däremot får ni gärna komma med synpunkter på hur ni villl ha det samt ge argument varför. Jag sliter ju trots allt i timmar för att ni ska trivas på sajten.

Nya Forumindelningar!
kom med konstruktiv kritik istället för att bara sitta å klaga?

johan sliter hela dagarna för att göra freeride till en bättre plats... och endå klagar ni? skriv direkt till honom om ni har något sätt att förbättra sidan på.. annars kan ni väl låta bli?

vad vinner vi freeride av att alla sitter och skriver precis vad dom känner i nuläget?
ge de lite tid så lovar jag att de blir bra!

Nya Forumindelningar!
Varför klagar ni?Om detta håller i sig så slipper alla som inte vill ha "jr" trådar det och kan ha sin egen del i det hela.Sen att det inte funkar till 100% är en annan sak som kommer att lösa sig snart.Sluta klaga.Klagar du så gör det bättre själv helt enkelt;-)

//H

Nya Forumindelningar!
Som Johan tidigare sagt, hur kan man döma ut en idé efter bara några timmar?

Det är värt ett försök, funkar det inte om en vecka kan det vara läge att utvärdera och kanske återgå till det gamla systemet. Alla skriker efter förändring/förbättring och när den väl kommer (ett försök iaf) så vänder alla helt om?

(Tråden rensad från massa trams.)

Senast ändrad:
Nya Forumindelningar!
Nu är uppdelningen justerad så att det finns gemensamma forum som alla ser oavsett om du valt freeride eller jib. De gemensamma forumen är:
- Snowboard
- Övrig utrustning
- Filmkunskap
- Fotokunskap
- Kommersiell skidfilm
- Allmänt
- Buggar och testforum
- Freeride.se
- Hälsa
- Jib Academy
- Tävlingar och event
- Mountainbike
- Vattensport
- Övriga sommaraktiveter

Nya Forumindelningar!
OlaMelin sa:
johan sa:
Först vill jag bara säga att ni måste ge saker lite tid. Allt sitter inte helt hundra än och ändringarna är här för er skull.

Strejk löser ingen saker. Däremot får ni gärna komma med synpunkter på hur ni villl ha det samt ge argument varför. Jag sliter ju trots allt i timmar för att ni ska trivas på sajten.
Att ni orkar! Inte var alla för den nya designen som kom förut heller men man vänjer sig... Varför inte bara ge denna förändring några veckor?

Nya Forumindelningar!
Utländska fjäll och Åre lär väl vi jibbare få se? dom saknar iallfall jag i jib avdelningen

Senast ändrad:
Nya Forumindelningar!
Tack johan, detta har vart mycket efterlängtat från min sida, tänk att återigen kunna ha givande diskussioner om stighundar, silvertejp och fernet utan en massa onödiga kommentarer.

Nya Forumindelningar!
Eftersom alla har olika intressen så lär ju alla vilja ha olika trådar? Så det ultimata som ja ser de så skulle man om de är tekniskt möjligt att alla fick bocka i vilka dom ville se eller inte ville se. Gissar att en del vill se allt kanske o andra bara enstaka trådar! Bra med utveckling men passade inte mig bara! //Richard

Nya Forumindelningar!
Men det är såhär, "Freeride" är till för alla, "Jib" är inom området jib, jag tycker att det kan va som det är... "Det duger åt mig"

Nya Forumindelningar!
The_Klimp sa:
Men det är såhär, "Freeride" är till för alla, "Jib" är inom området jib, jag tycker att det kan va som det är... "Det duger åt mig"
Dom som är freeridere skulle nog inte tycka att det var någon bra idé

Nya Forumindelningar!
johan sa:
Nu är uppdelningen justerad så att det finns gemensamma forum som alla ser oavsett om du valt freeride eller jib. De gemensamma forumen är:
- Snowboard
- Övrig utrustning
- Filmkunskap
- Fotokunskap
- Kommersiell skidfilm
- Allmänt
- Buggar och testforum
- Freeride.se
- Hälsa
- Jib Academy
- Tävlingar och event
- Mountainbike
- Vattensport
- Övriga sommaraktiveter
kan man inte istället få välja vilka kategorier man är intresserad av? att man kryssar för dom man vill se så slipper alla klaga så himla mycket om vad som finns med och inte i "jib" respektive "freeride" grupperna.. bara en tanke

Nya Forumindelningar!
ni kan ju inte KRÄVA att det ska vara borta till imorgon och grejjer, jag håller med om det nya är dåligt men lugn, det kommer påfyllning

Nya Forumindelningar!
thom8 sa:
johan sa:
- Snowboard
- Övrig utrustning
- Filmkunskap
- Fotokunskap
- Kommersiell skidfilm
- Allmänt
- Buggar och testforum
- Freeride.se
- Hälsa
- Jib Academy
- Tävlingar och event
- Mountainbike
- Vattensport
- Övriga sommaraktiveter
kan man inte istället få välja vilka kategorier man är intresserad av? att man kryssar för dom man vill se så slipper alla klaga så himla mycket om vad som finns med och inte i "jib" respektive "freeride" grupperna.. bara en tanke
så var det ju förut.

Nya Forumindelningar!
Deespin sa:
thom8 sa:
johan sa:
- Snowboard
- Övrig utrustning
- Filmkunskap
- Fotokunskap
- Kommersiell skidfilm
- Allmänt
- Buggar och testforum
- Freeride.se
- Hälsa
- Jib Academy
- Tävlingar och event
- Mountainbike
- Vattensport
- Övriga sommaraktiveter
så var det ju förut.
förut var det ju att man kryssade för dom man inte ville se men det gjorde ju tydligen ingen så varför inte kryssa för dom man vill se istället?

Nya Forumindelningar!
thom8 sa:
Deespin sa:
thom8 sa:
så var det ju förut.
förut var det ju att man kryssade för dom man inte ville se men det gjorde ju tydligen ingen så varför inte kryssa för dom man vill se istället?
då är det ju bara att lämna dom man vill se okryssade :)..

Nya Forumindelningar!
thom8 sa:
johan sa:
- Snowboard
- Övrig utrustning
- Filmkunskap
- Fotokunskap
- Kommersiell skidfilm
- Allmänt
- Buggar och testforum
- Freeride.se
- Hälsa
- Jib Academy
- Tävlingar och event
- Mountainbike
- Vattensport
- Övriga sommaraktiveter
Märks att folk som Thmo8 kanske inte kollat igenom forumet och allt innan dom börjat gnälla?
Före denna ändringen gjordes var det precis det man kunde göra,man gick in på inställningar och bockade för dom forum man inte vill se.

Herregud !

Man kan göra det nu också...

Senast ändrad:
Nya Forumindelningar!
intressant tråd det här.. intressant det här med indelningen också..

fram tills ändringen så tyckte jag freeride var ett paradis för alla "freeridere".. allt från erfarna skidåkare till oerfarna svenskar som gillar natur och friluftsliv och sport, kunde umgås och känna genmenskap på denna otroligt organiserade och mycket väl fungerande skidmetropols-hemsida..

vill bara nämna att ni på freeride gör ett otroligt bra jobb, och förtjänar mycket beröm för det jobb ni gör..

men..
detta val på forumet skapar ett stort dilemma för dom flesta, samt att det är synd att dela upp medlemar i två kategorier,,
alla har ju många/flera olika intressen..

som jag själv tex.
jag åker telemark, tråden om telemark finns under "freeride"
men jag förösker utveckla min åkning och har "jibbat" mycket på senare tiden..
så jag blir nu mycket deprimerad över att inte kunna ha , "studsmatta", "amatörfilm-jibb" och "hopp och åkteknik"

tror säkert man kan vänja sig vid detta...
men jag tycker att FÖRENA FREERIDE MEDLEMARNA med det "gammla forumet" skulle vara det bästa för alla..

Nya Forumindelningar!
Unknown_Telemark sa:
tror säkert man kan vänja sig vid detta...
men jag tycker att FÖRENA FREERIDE MEDLEMARNA med det "gammla forumet" skulle vara det bästa för alla..
Anledningen till att denna indelning infördes var just för att det gamla systemet INTE var bäst för alla.

Nya Forumindelningar!
Unknown telemark - Det fungerade inte som det var förut, vilket du säkert har sett i diverse trådar, den här lösningen tycker jag fungerar utomordentligt. Vill du någon gång titta på lite studsmatta är det inget större besvär att bara bocka om i inställningarna, tar en 10-15 sekunder? Alternativet skulle väl kunna vara att bocka i båda men jag tycker detta passar mina intressen bäst, vill inte läsa om att fujative är den bästa skidan för allt. Men det är min mening...

Nya Forumindelningar!
CrashX sa:
thom8 sa:
Märks att folk som Thmo8 kanske inte kollat igenom forumet och allt innan dom börjat gnälla?
Före denna ändringen gjordes var det precis det man kunde göra,man gick in på inställningar och bockade för dom forum man inte vill se.

Herregud !

Man kan göra det nu också...
har jag gnällt? man bockade för dom man inte ville se, det jag menade var att man skulle kryssa för dom man vill se när man kryssar för jib eller freeride, så att man får välja själv vilka kategorier som ska ingå i ens "jib" grupp o att alla inte har samma. alla har väl inte samma övriga intressen bara för man vill se jibb-amatörfilmer i forumet?!

Herregud !

Nya Forumindelningar!
jarle , du har faktiskt någorlunda rätt.. men för att tex kolla på "amtörfilm-jibb" eller "studsmatta" måste jag byta inställning..
och om jag fem minuter senare vill kolla någonting om tex
"skidor-telemark" och/eller "vattensport" måste jag byta tillbaka igen..

kan ju bli drygt och hålla på och byta varje gång man vill läsa något om nått som finns i "den andra kategorin (freeride/jibb)" jag tyclte det var bra förut att alla forumsdelar var med, för du kunde man ju enkelt läsa om lite av varje utan att ändra någonting..

Nya Forumindelningar!
Unknown_Telemark sa:
kan ju bli drygt och hålla på och byta varje gång man vill läsa något om nått som finns i "den andra kategorin (freeride/jibb)" jag tyclte det var bra förut att alla forumsdelar var med, för du kunde man ju enkelt läsa om lite av varje utan att ändra någonting..
Självklart blir det bökigt och den förra lösningen var underbar, om det inte hade vart för alla motsättningar, mer eller mindre idiotiska svar och mindre begåvade svar från mindre eftertänksamma människor.
Det hade helt enkelt vart enklare om man kunde kryssa i båda, som många redan nämnt, och Johan kommer troligtvis dona detta inom en inte alltför lång framtid, han gör ett bra jobb för oss alla.

Nya Forumindelningar!
Förstår inte vad det var för krångel med att bocka för det man ville slippa som det var förut?!?!?!???? Det var ju perfekt för alla. nu däremot kan jag inte se på hopp och åkteknik och utländska fjäll skibumkommpisar utan att ändra, fullständigt onödigt att krångla till nått som fungerade så bra. Ni kanske borde informerat folk lite bättre om den funktionen eller nått så kanske inte lika många hade klagat förut... aja ganska störigt e det iaf.

Nya Forumindelningar!
Det bästa vore att man själv får kryss i de forum man vill ha precis som innan.
Förstår bara inte varför de personerna som stör sig på det inte kryssar bort det ämnet, tex jibbtrådarna!
Tillbaka till det gamla där man själv kunde plocka i vilka forumtrådar man ville läsa!

Nya Forumindelningar!
yahman sa:
OScratchO sa:
jag tycker man skulle ha ett till alternativ att man kan välja att visa båda!

jag gillar både puder och park!
WORD
Instämmer.. men också den gamla funktionen att kryssa i vad man vill se..

Alltså; valet mellan Freeride eller Jibb, och ett alternativ att se båda.. och samtidigt kryssfunktionen.. då skulle han som gillar både puder och park kunna välja att se allt, men kryssa bort det han inte vill se..?!

Vad tycker ni?

Tillbaka
Topp