Nya Goggles...

Nya Goggles...
Ahlback sa:
O Frame Goggles
Kör med likadana som Henrik Harlaut ;)
Dom är faktiskt riktigt fräna :)
Ja de såg riktigt nice ut faktiskt, men är det genomskinligt glas?

kask mask 4 var ju grymmt snygga, dock typ 1000:- för dyra.

Prisklassen jag hade tänkt mig var ju faktiskt 5-600:- alltså femhundra till sexhundra svenska kronor ;)

Senast ändrad:
Nya Goggles...
Köpte ett par Scott Sanction för 630 Kr på Intersport förra året. Glaset som följered är Bra till allt, rekommenderas varmt.

Nya Goggles...
Dragon DX eller Dragon Rouge går på ebay för lätt under 500kr med frakt till Sverige.

sök och du skall finna

Nya Goggles...
Nya Goggles...
Oakleys nya Canopy är stora och har plats för brillor vad jag har hört. Jag tycker de är jäkligt snygga också.

Senast ändrad:
Nya Goggles...
tobias_sundin sa:
Tänk på tullavgifterna som du även måste betala, inte alltid det lönar sig.

Senast ändrad:
Nya Goggles...
Haellgren sa:
Köpte ett par Scott Sanction för 630 Kr på Intersport förra året. Glaset som följered är Bra till allt, rekommenderas varmt.
"Bra till allt"

Det är lite "Är glaset halvfullt eller halvtomt", bra till allt , kass till allt.

Finns ingen lins som fungerar i alla lägen om man är kräsen, medans en lins kan fungera jämt om mam inte bryr sig ;)

Senast ändrad:
Nya Goggles...
linder sa:
Haellgren sa:
"Bra till allt"

Det är lite "Är glaset halvfullt eller halvtomt", bra till allt , kass till allt.

Finns ingen lins som fungerar i alla lägen om man är kräsen, medans en lins kan fungera jämt om mam inte bryr sig ;)
Där håller jag inte med dig. Jag skulle säga att en fotokromatisk lins funkar under den kategorin.

Nya Goggles...
Mitt tips är att lägga lite mer pengar på ett par schyssta goggles + en extra lins.

Jag kör Oakley Splice med Fire Iridium och det är en grym lins under ljusa förhållanden, kompletterar med ett par Oakley Splice med H.I. Yellow som är magisk när det dumpar och under kvällsåkningen.

Visserligen får du betala nästan 4000:- om du vill ha dessa två linser monterade i varsin ram men det är det värt. :) Linserna finns ju även till Oakleys O-frame och det är ett lite billigare alternativ.

Nya Goggles...
Om man bara ska ha 1 par goggles är det ju en fördel att ha ett par där linsen går att byta snabbt från utsidan, som Smith I/O.

Annars kan jag rekommendera scott decree. Billiga och sjukt bra.

Nya Goggles...
Hellalive sa:
Mitt tips är att lägga lite mer pengar på ett par schyssta goggles + en extra lins.

Jag kör Oakley Splice med Fire Iridium och det är en grym lins under ljusa förhållanden, kompletterar med ett par Oakley Splice med H.I. Yellow som är magisk när det dumpar och under kvällsåkningen.

Visserligen får du betala nästan 4000:- om du vill ha dessa två linser monterade i varsin ram men det är det värt. :) Linserna finns ju även till Oakleys O-frame och det är ett lite billigare alternativ.
Vilket fantastiskt bra tips. Det är ju bara sex gånger mer än han är beredd att betala!

Nya Goggles...
Lee-nus sa:
Hellalive sa:

Vilket fantastiskt bra tips. Det är ju bara sex gånger mer än han är beredd att betala!
+1

Nya Goggles...
SirTeoM sa:
Lee-nus sa:
Hellalive sa:

+1
Jag skrev också att det är betydligt mer än vad han vill betala men min personliga åsikt är det är värt det för när det gäller goggles så får man verkligen vad man betalar för. :)

Nya Goggles...
tobias_sundin sa:
Ahlback sa:
O Frame Goggles
Kör med likadana som Henrik Harlaut ;)
Dom är faktiskt riktigt fräna :)
Ja de såg riktigt nice ut faktiskt, men är det genomskinligt glas?

kask mask 4 var ju grymmt snygga, dock typ 1000:- för dyra.

Det är alltid värt att lägga till 500 kr på goggles, vilket gäller i princip allt annat!
Köpte precis kask mask 4, du får glas som passar till sol och ett par som passar dåligt väder. Kan varmt rekommendera snowboard-online.eu , bor i Österrike och köpte kask mask 4 ch gick dom 2 dagar efter jag beställt dom. Och jag betala 90 euro istället för 150 som på kask hemsida.

Prisklassen jag hade tänkt mig var ju faktiskt 5-600:- alltså femhundra till sexhundra svenska kronor ;)

Tillbaka
Topp