Nya innerskor

perfel

Ny medlem
Nya innerskor
Hej

Mina gamla Nordica är inne på 12:e säsongen. De är de bästa pjäxor jag haft och då har jag haft många par pjäxor. Tyvärr är inneskorna utslitna och det är dags för nya pjäxor eller nya innerskor.

Är det värt att satsa på nya innerskor typ Boot Doc till ett par gamla pjäxor som mina?

Hälsningar

Per

Nya innerskor
Om innerskorna är utsliten brukar det tyvärr sammanfalla med att skalet börjar mjukna, så småningom ryker spännena, kardborrebandet. Satsar du ett par tusen på innersko tar det inte lång tid innan du ändå behöver köpa nya pjäxor.

Om jag vore dig skulle jag satsa på ett par nya pjuck. Om du har någon Nordicamodell som bygger på tävlingspjäxan (Dobermann) så är de i det närmaste oförändrade på 12 år. Föregångaren Grand Prix var nära nog detsamma de 10-20 åren innan dess. Friåkningsmodellerna har hetat Hotrod, Jah Love, Enforcer etc. Jag har under samma tidsperiod nött ut fyra Nordica, ett par Dobermann och tre friåkningsvarianter. Bytte nu till nya Dobberman 130. Lästen är aningens, aningens annorlunda. Kom hem precis från Juvass efter fyra dagar med dem och är riktigt nöjd.

http://www.nordica.com/sverige/boots/boots-mens/

Tillbaka
Topp