Nya lagar i Italien

JesperH

Ny medlem
Nya lagar i Italien
Italien
FÖRBUD MOT: Fylleri i skidbacken
Polisen på de italienska skidorterna har startat en kampanj mot fylleriet i skidbackarna. Bara i Trentino stoppades hundratals skidfyllerister den gångna vintern. Den som åker skidor eller snowboard berusad riskerar upp till 1,8 miljoner (!) kronor i böter.

Barn som är under 15 år måste ha hjälm eller riskera 1 400 kronor i böter.

Källa: Aftonbladet

Nya lagar i Italien
Inget mera ta brädan hem från afterskin och vakna upp halvägs genom ett skyltfönster då med andra ord... Kanske ingen dum ide´ ändå =)

Nya lagar i Italien
Jag tycker att det är bra att det upprättas lagar mot fylleri i backen. Nog kan det vara kul att ta en öl på vårkanten med sina kompisar men vill då inte att man ska krocka med en fyllis. Det skulle kännas onödigt att gå sönder pga att en annan har dragit i sig alkohol. Nåja, ju säkrare det är i backen desto roligare skidåkning anser jag!

Nya lagar i Italien
skönaste bestämmelsen jag hört på länge. kanske skidarrangörerna bestämmer sig för att dra in chartern dit och vi får hela Italia för oss själva. hata langley!

Nya lagar i Italien
1,8 mille Euro blir i runda slängar 3485286000 Lire. Lycka till, att få Italienarna att skippa lunchgrappan på skidsemestern lär ju vara lika lätt som att släpa hem Tomas Brolin och J-O från Spy Bar innan stängningsdags en lördagskväll.

Verkar lite arg coq au vin lili, fick du inte hänga med på picknick i vintras?

Nya lagar i Italien
Jag ser i andom en ensam carbinieri som vid ca 14.30-tiden plikskyldigast sätter efter ett stim glatt samtalande, väl beskänkta Italienska familjefäder, som efter grundligt förrättad Italiensk lunch, slirar utför sönderåkta pister under ömsom flatgarv, ömsom målande latinska svordomar, i farten fortsatt avhandlandes livets olika olösta gåtor och mysterier.

Jag ser också för mitt inre öga samme Carabinieri mödosamt få hejd på den slirigaste i gänget (lätt byte...), startandes en utläggning om nya lagar och förskrifter, hägrande bötesförlägganden, rättsapparat, straff, etc etc.

Scenen kompletteras raskt med att mannens kamrater skyndsamt kommer till undsättning och synnerligen högröstat i frågasätter detta flagranta exempel på rent och skärt maktmissbruk.

Herr Carabinieri borde verkligen veta bättre än att förstöra eftermiddagen för hårt arbetande skattebetalare!
Detta är helt oacceptabelt min herre! Och vem har utställt herr Carabinieris order i detta fall? Den som gjort det måste vara en synnerligen stor idiot, därom råder ingen tvekan! Naturligtvis kan man inte kräva från en enkel Carabinieri (som vårt offer) att han skall förstå innebörden i komplicerade lagar och förskrifter, än mindre tolka order. Ni har uppenbarligen uppfattat era order upp efter väggana! Osv, osv.

Carbinierin gör ett sista desperat försök att karska upp sig, begär identiteshandlingar, men får bara fnysningar och talande latinska gester i ansiktet. Oacceptabel, min herre, OACCEPTABELT!, och männen slirar vidare, glatt samspråkandes. Vilken idiot! Nya LAGAR,bahhh! Och man kan ju bara misstänka vad det är för IDIOT till politiker som hittat på dom....etc, etc.

Från ett land där det är helt ok att zick-zacka mellan bommarna vid järnvägsövergångarna

Lycka till önskar,

Ace DG

Nya lagar i Italien
Fram till den tjugosjunde september (året tvåtusenfyra) antog jag att komiska upptäckter av de mer ålderstigna normerna inom det svenska språket, hade sin gräns vid nöjet att läsa sådant som kan jämföras med äldre 91:an-serier.

Ace Den Gamle! Du har under inga som helst omständigheter fått mig att tvivla att du har förmågan att överträffa 91:an med hästlängder och mycket mer därtill.

Vilket gott skratt!

Förövrigt anser jag att Italien inte kommer att ha en suck i helvete att lyckas upprätthålla ordningen i backarna. Ace DG beskriver de italienska familjefäderna som skeptiska. Jag tror själv att tyskarnas skepsis sträcker sig längre än italienarnas. Tyskarna har inget annat för sig i backarna än att vara packade. Jag blir inte förvånad om turism till de italienska alperna minskade markant från tyskland.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp