Nya liftar i Åre

Unknown

Ny medlem
Nya liftar i Åre
Var inne på Åres hemsida och spanade in pistkartan. Det har byggts två nya liftar.

Den gamla Fjällgårdsliften är borta och det är ju lite synd tycker ialla fall jag. Det var ju lite kännsla att sitta där och smyga sig fram och håna alla fjantiga bratts. =)

Sen har dem tagit bort den liften som går upp till fjällgårn också.

//Tom

Nya liftar i Åre
inte før att vara besserwisser, men det har væl aldrig gått en lift upp till fjællgårn.Dæremot en bergbana, och den står væl var hoppas jag.

Nya liftar i Åre
fjällgårdsliften gick inte t i l l fjällgårn, utan f r å n. och den är tydligen borta, i sällskap med turistliften, hummelliften och stjärnliften - vad jag kan förstå.

hur som helst: på tiden!

Nya liftar i Åre
Liftar som tas bort är:
Stjärnliften (den som går till höger om WC och kabin) Turistliften (eller vinkeln som den kallas som går vid kanten av ravinen) Fjällgårdsliften och Hummeln.

Och liftar som blir ny är:
Där stjärnliften startade, startar en lift nummer 1 som kommer att gå upp på hummeln vilket kommer att vara en sexstolslift lik denn i Duved. Där vinkeln startade, startar lift nummer 2 och även den går upp på hummeln vilket också kommer att vara en stolslift..

Detta ska nog ska om jag fattat rätt...

Ensak som är säker bergbananen... kommer aldrig att försvinna, hur ska man då kunna åka kjälke på kvällarna......

Nya liftar i Åre
Verkar helsoft med det nya upplægget av liftar tycker jag. Stollift från gamla vinkeln upp på Hummeln måste ju bli bra.

Dæremot kan man inte i fortsættningen hoppa av på halva vægen før att snabbt snika åt sig en orørd rænna ner mot susabæcken vid pudersnøande.
Men man får væl børja att lægga upp en ny taktik.

Nån som vet annars vad so hænder med snobbrænnan. Læggs den ner, eller hittar dom på något nytt dær?
/SH

Tillbaka
Topp