Nya pistskidor

Rickard87

Medlem
Nya pistskidor
Hej. Som titeln säger så söker jag mig ett par nya skidor (obs, behöver inte vara nya, går bra med bättre begagnat också).

Jag följer mallen som finns i FAQ:en och kompleterar med lite övrig info.
- Nuvarande skidor: Rossignol Zenith Z3 Overzise?, en orange modell, gissar på 2005-2010 modell.
- Vikt: brukar pendla mellan 80-85kg
- Längd: 182cm
- Åkstil: Åker gärna lite allt med dessa skidor, carve, snabba svängar, hoppa i gupp och in och ut ur backarna, samt enklare offpist (har ett par fina all mountain skidor för rejälare offpist)
- Erfarenhet: Har åkt i många år, skulle väl inte säga att jag är överdrivet duktig, men åker alla typer utav backar och har gjort i många år, men föredrar att ligga i blåa/röda backar och verkligen trycka på med sjyst tempo över att bromsa hela tiden i branta svarta backar.

Jag har ett par Nordica Speedmachine storlek 42,5 som pjäxor ifall det spelar in i valet.

Mina nuvarande skidor är gamla och vill mest ha nya, tycker fortfarande att de funkar bra.
Dessa skidor skall primärt vara för att åka skidor med familjen i backar.
Har ni några sjysta tips på några skidor som skulle passa mig så skriv gärna något. Jag har försökt söka men skidor är verkligen en jungel och jag har inte haft tiden att försöka sätta mig in i allt.
Gärna något som finns tillgängligt på REA, en äldre modell funkar lika bra som senaste för mig.

MVH Rickard

Tillbaka
Topp