Nya pjäxor - ont i fötterna

Selo

Ny medlem
Köpte ett par nya pjäxor. De kändes väldigt bra att ha på innan jag åkte med dem.
Men när jag kom ut i backen så började jag snart få väldigt ont i hålfoten och i främre delen av foten i båda fötterna.
Ena foten blev bättre medans jag fick ta längre pauser mellan åken för att smärtan skulle försvinna.
Den högra foten domnade även av vissa stunder.

Skulle det kunna bli bättre om man fomrgjuter egna sulor eftersom jag bara använde orginal?

Senast ändrad:
Formgjutna sulor är nog en god idé att börja med....
Sen spänn pjäxorna inte "för hårt" de första åker för se om de inte domnar bort,.,,,
Om det känns bra kan du testa att dra dom hårdare,,,, men inte för hårt,,,gäller hitta rätt läge...

Varför får du ont i främre delen av foten?? Är det ovan foten eller under,,??

Låter som en bootfitter kanske skulle hjälpa dig...

Försökte googla på vad den delen av foten heter, men den delen bakom tårna, typ främre trampdynan :P
Undersidan av foten hålfoten och framåt fram till tårna.
Kan kanske vara så att jag pressar foten mycket framåt när jag åker och har mer belastning där.

Testade att sätta åjäxorna väldigt löst och det hjälpte lite men inte tillräckligt.

Har man köpt en pjäxa med väldigt tight passform behöver man nästan alltid det extra stödet en helt formgjuten sula innebär. Sedan brukar domningarn bero på tryckpunkter mer än något annat. Be ett proffs titta på saken.

Tillbaka
Topp