Nya puder lagg

CLarsson

Ny medlem
Nya puder lagg
Hej, tänkte köpa ett par nya puder/freeride skidor.

Har mestadels åkt pist frams till nu då jag lånade ett par extrem project och drog till davos med 2 m puder.
Gillade skidorna men tyckte de var en anningen för styva utanför pisten, skulle vilja ha ett par mer roliga skidor eller vad man ska säga.

Har kollat runt lite men blir inte klock på nått. Har kollat på Ross s7, armada JJ, och även moment Jaguar shark.
har någon provat dessa, bra eller dåliga?

Någon som kan rekomendera en allround puder skida som har ett normalt spann men som är lekfull men ändå går att köra hårt. Helst inte för stor radie.

Är 183 lång och väger runt 85 kg med rejäla lår ;)

Nya puder lagg
"en allround puder skida som har ett normalt spann men som är lekfull men ändå går att köra hårt. Helst inte för stor radie."

= Nordica Patron

KAN dock vara för mjuk för dina 85kg med rejäla lår

Nya puder lagg
har kollat lite på den, men tror den kan vara för mjuk.
Har varit mer inne på en "Charger" typ av skida då det passar hur jag åker i pisten, men samtidigt är det roligt att skutta runt utan att behöva satsa allt nerför backen

Nya puder lagg
freshOut sa:
har kollat lite på den, men tror den kan vara för mjuk.
Har varit mer inne på en "Charger" typ av skida då det passar hur jag åker i pisten, men samtidigt är det roligt att skutta runt utan att behöva satsa allt nerför backen
Då kan du räkna bort JJ också. Möjligtvis kan AK JJ funka.

Annars finns massor med relevanta trådar här på Freeride som du kan läsa.

Nya puder lagg
Har precis avverkat 4 dagar puder i Bansko med en ny bekantskap. Down skis Count Down 1. Sjukt kul och lättkörd skida. Love at first slash :D

Nya puder lagg
Om du gillar att chargea lite så känns det som att du kan slopa den vanliga S7an.

Katana är en grym skida men lekfull kanske inte är ordet jag skulle använda. Den är dock förhållandevis lättsvängd med tanke på sin styvhet och fartstabilitet.

Ingen har nämnt den bästa skidan ännu dock, Moment Bibby Pro. Jag kommer tjata om den i varenda tråd börjar jag inse nu men skidan är helt fantastisk i alla underlag jag hunnit prova ännu, uppkörd puder, stenhård puckel-offpist och hård pist. Skidan bettar fantastiskt på hårt underlag och känns som en förlängning av fötterna i pudret.

Nya puder lagg
Salomon Czar? Lekfull skida i alla lite mjukare förhållanden, för att få den att funka som en charger krävs, som du sa, rejäla lår. (Eller åtminstone bra teknik).

Nya puder lagg
Pillard sa:
Om du gillar att chargea lite så känns det som att du kan slopa den vanliga S7an.

Katana är en grym skida men lekfull kanske inte är ordet jag skulle använda. Den är dock förhållandevis lättsvängd med tanke på sin styvhet och fartstabilitet.

Ingen har nämnt den bästa skidan ännu dock, Moment Bibby Pro. Jag kommer tjata om den i varenda tråd börjar jag inse nu men skidan är helt fantastisk i alla underlag jag hunnit prova ännu, uppkörd puder, stenhård puckel-offpist och hård pist. Skidan bettar fantastiskt på hårt underlag och känns som en förlängning av fötterna i pudret.
Pillard jag vet inte vilken modell/längd du har, jag har åker på 196an och ovanstående stämmer iallafall mycket väl överens med dom erfarenheter jag har av denna (mycket kompetenta) skida!!

Nya puder lagg
Antar att vi pratar om Bibbyn nu och där kör jag på 190cm. Jag testade även 196an men den kändes lite stor och otymplig för mig.

Tillbaka
Topp