Nya Scratch BC

MaxwellMurder

Ny medlem
Nya Scratch BC
Tänkte bara höra om det är någon som vet nåt om nya bc:n, eller kanske till och med testat? Står på Ross hemsida att den är 98 i midjan, kan det funka i pisten?

Nya Scratch BC
Fick tag i ett provex i vintras i st anton, så jag har åkt på dem i ca en månad. Helt grymma i offpisten, man känner de extra mm mot föregångaren och funkar även bra i pisten, i allafall långsväng. De är relativt hårda så de ger bra grepp även i hårda pister..

Nya Scratch BC
Har me lite frågor kring dessa skidor.
Vad är det som är nytt med modellen för i år (förrutom de extra 8mm i midjan)?
Hur pass styva/mjuka är de? Funkar de bäst i stora bergssvägnar eller i skogen eller nått mittemellan?
Är de lika bra i pisten som de tidigare modellerna?

Danke

Nya Scratch BC
Jag lyfter tråden, eftersom jag gärna skulle vilja veta lite mer om dessa grymma skidor... OP:n behövs kanske inte komenteras, när skidorna börjar närma sig 1 dm i bredd under foten så brukar det flyta ganska bra... Jag ser gärna mer kommentarer på hur de uppför sig i pist, och om de kan jämföras med några andra skidor. Hur är de att hoppa med? Tänker främst på om de är styvare, om de egenskaperna har försämrats eller liknande...

Om det är någon som testat dom, och som sitter och trycker på lite info, tummen ur arslet och skriv en recension i recensionsdelen!!! Utförlig sådan! Det kommer iaf. jag göra efter att jag beställt ett par ifrån conrad för 4 laxar... Det lutar starkt åt det nu iaf, lavinrisk 4 om man ser till lutningen...

Tillbaka
Topp