Nya Scratch Fs

Adddan

Ny medlem
Nya Scratch Fs
Hej.

Jag tänkte höra med er som åkt på dom nya Scratch Fs 05-06 hur dom är?

Fanns ont om resentioner så jag tänkte fråga här, dom har ju blivit lite bredare och har nån ny teknik eller va dom nu hade skrivit..

Funkar dom fortfarande prima i parken?

mvh

Nya Scratch Fs
asså..
har polare osm bor i livigno som e har spons av rosignol..
och dom knäker fs :n väldigt ofta när dom landar scratchy på tailsen i stora hopp...

åker själv på ett par bc...
dom känns mycket stabilare dok typ *dubbelt så stora som fs :n men mycket stabilare..
lite klumpigare men det går..

Nya Scratch Fs
Dom är sköna i parken kanske inte det bästa i pisten, men man ska ju använda dom i parken och där är dom lätthanterliga allafall.

Nya Scratch Fs
Likt knudan kör jag på årets BC, vilket var ganska stor skillnad då jag idag fick testa ett par FS... Jäklar vilken skillnad det var. Skall dock sägas att mina BC är 178, och de testade FS var 167 (typ...). Om man jämför med BC är det en jäkla rolig pop i FS och de känns grymt mycket smalare och smidigare. Jag kan säga att jag har seriösa funderingar med att komplettera med ett par FS ifrån sport-conrad. Stabila är de väl inte, det är ju mjuka skidor. Precis som knudan säger, BC:n är stabil, riktigt stabil! Får du ner en skida med BC:n så klarar du landningen, om benen klarar det, det är alltså inte skidorna som sätter gränserna...

men hur som helst så är FS en grymt lätt, rolig och "pop"-ig skida som är riktigt bra att åka park med! Du kommer inte att bli missnöjd!

Nya Scratch Fs
Asså det är mycket spänst i skidan... Den är livlig och rolig. Böjer du dig bakåt och sedan framåt för att göra en ollie så kommer du bra mycket högre med denna skida än med andra på grund av den goda pop-en...

typ..

Tillbaka
Topp