Nya skidor på tapeten men behöver hjälp!

• Trådstartare Trådstartare jeppeejakobsson
  • Start datum Start datum
J

jeppeejakobsson

Guest
Tjaa,

Twintips som gäller här!

Alltså har tittat på sport conrad efter skidor men är inte riktigt överräns med mig själv och pengarna... :/
min budget är typ 0-5000kr och det är det jag åker typ 99,9% park så där avgör ni själv...
Är väll inte världens bästa parkåkare men hoppar ändå mycket och railar.
är 172cm lång och väger 65kg vill ha en lätt skida de ska väga lite och ++ jag har K2 Silencer 2010 men är inte nöjd med skidan så den behöver ni inte rekomendera...

Skidan skall hälst vara symetrisk. berätta lite vad du själv tycker om skidan och vad du tycker är dåligt och bra med den.
Dom skidorna jag har kollat på är,
Völkl Ledge 2011
Salomon suspect 2011
Atomic punx 10/11
Dynastar 6TH 10/11
K2 Domain 10/11
Line Afterbang 10/11
Rossignol S1 jib 10/11
Armada AR7 10/11

Det var dom kom gärna med förslag det tackar jag välldigt mycket för...
berätta också om skidan är tung och så.
+ Har sökt massor i forumet om alla skidor men har inte hittat nogot ressultat så börja int och klaga på det.

Tackar i för väg för svar!

// PEACE :D

Kollat recensionerna här på freeride? in i pryldatabasen och leta! kanske inte så mycket på årets produkter men många av de skidorna du har med har varit samma skida men med olika design i många år tillbaka, där finns det säkert massor av hjälp att få!

Tack för svaret har läst recensionerna. Har igäntligen igen skilnad om det är nyaste modellen viktigast är att det är en bra skida.

Kör på ett par domain, Jävligt nöjd med den skidan den är lättare än mina förra ar6or då den även är 15 cm längre, lätt kul lekfull billig, själv köpte jag den för att jag var sugen på en lekfull skida då jag tycker det är roligare att leka runt och köra 100% seriöst emellanåt iställer för att åka fulltut och tagga största hoppen i 5 timmar sen vara slut. Bra skida in my opinion

Kan rekomendera Atomic Punx 10/11.
Dom är mjuka, sköna, symmetriska,lätta och i helhet riktigt bra i min mening.

KÖP!!

får se har fåt nu 3 olika tips suspect, domain, punx

jag vet en kille som har punxen och han var i sälen och åkte i en vecka i parken och hoppade och railade. efter den veckan hadde han 10 sprickor i stålkanterna och stålkanten var på våg att lossna. tror det var nått sånt iaf ;)

aj aj då blir det nog inte dom jag har läst att dom går lät sönder :(

BBeck sa:
jag vet en kille som har punxen och han var i sälen och åkte i en vecka i parken och hoppade och railade. efter den veckan hadde han 10 sprickor i stålkanterna och stålkanten var på våg att lossna. tror det var nått sånt iaf ;)
Klart som fan dom går sönder när han förstör dom. Vilket du gör om du railar.

Utter sa:
BBeck sa:
Fast dagens skidor tillverkas ju för att användas i park, då tycker jag att man kan förvänta sig att det ska hålla ett tag iaf. (Kan dock anses lite partisk då mina Halos gick sönder efter 5 dagars mellow parkåkning)

BBeck sa:
Jag har punx och har aldrig haft något problem med det , men jag har ju hängt mina kanter.

nu är mit problem min budget har blivit väldigt liten 0-2000kr så billigt billigt begangnade går också! :(

Armada AR7 5500 inkl STH12 på Länna sport, SJUKT skön skida.

Jag vet inte om de håller din budjet men Stöckli Rotor 82 är sjukt härliga, jag kör på dem nu (hyr) och jag kör väl inte så mycket park men de är sjukt härliga i både pist puckel offpist och lite allt möjligt, det är möjligt att pressa och så de är även stabila i hopp. Symetriska ingen rocker men ändå skojjsiga:D

//MKG

okkk om ni har skidor att sälja så hör av er!!!

tack för svareen!!

jag behöver inga bindnigar för det har jag två par så tipsa var dom har billigast utan bindnig :=)

maertin sa:
Utter sa:
BBeck sa:
Fast dagens skidor tillverkas ju för att användas i park, då tycker jag att man kan förvänta sig att det ska hålla ett tag iaf. (Kan dock anses lite partisk då mina Halos gick sönder efter 5 dagars mellow parkåkning)
Inga skidor tillverkas för att köras på metall, det går helt enkelt inte att bygga skidor som håller för det.

Så, för att klargöra det lite till. Kör ni rails med skidorna så förstör ni dom. Det räcker med ett par gånger för att skidan inte ska gå att rädda med planslipning.

Utter sa:
maertin sa:
Utter sa:
Inga skidor tillverkas för att köras på metall, det går helt enkelt inte att bygga skidor som håller för det.

Så, för att klargöra det lite till. Kör ni rails med skidorna så förstör ni dom. Det räcker med ett par gånger för att skidan inte ska gå att rädda med planslipning.
Finns faktiskt skidor som är gjorda för att klara av rails bättre än andra. Tex atomic urban punx, har för mej att salomon suspect har någon förstärkning dessutom. Rätta mej om jag har fel.

Mest en marknadsföringsgrej. Det är klart att en tjockare stålkant är svårare att knäcka än en smalare, men det handlar bara om en mindre skillnad. De går fortfarande sönder.

Utter sa:
Mest en marknadsföringsgrej. Det är klart att en tjockare stålkant är svårare att knäcka än en smalare, men det handlar bara om en mindre skillnad. De går fortfarande sönder.
Möjligt att det är. Men urban punx har dessutom 2 extra stålkanter precis under pjäxan. Suspecten har en slags ståltråd som håller ihop stålkanterna så de inte ska flyga av. Skidorna kommer fortfarande gå sönder utav att raila, men dessa håller bättre än andra. Jag rättade bara dej där du sa att det inte fanns någon skida som är gjord för att köra på metall med.

Tillbaka
Topp