Nya skidor, Rocker eller Charger?

RichardL sa:
Testa först, köp sedan???

Eder Richard
Men vilken UTMÄRKT IDÈ!!!!!!!

Då ska vi se. Vars kan jag testa DPS, Big dump, EHP 193, Atomic Atlas i sverige?

Hade jag kunnat, hade jag åkt till andermatt och Noljas samt sport4u...

Rose_N sa:
RichardL sa:

Eder Richard

Då ska vi se. Vars kan jag testa DPS, Big dump, EHP 193, Atomic Atlas i sverige?

Kolla med Agenturerna var det finns testskidor kanske? Borde finnas allt utom DPS i Sverige. Men kan bli svårt om du säger att du skall handla på SC i och för sig.

Eder Richard

RichardL sa:
Rose_N sa:
RichardL sa:

Eder Richard

Kolla med Agenturerna var det finns testskidor kanske? Borde finnas allt utom DPS i Sverige. Men kan bli svårt om du säger att du skall handla på SC i och för sig.

Eder Richard
Senast det begav sig så blev svaret att det var skidtestar helgerna som gällde.

Så du menar inga butiker har testskidor? Konstigt då. Borde finnas det i Åre om inte annat och det borde agenturen veta om. Har för mig att det fanns XXL i Åre förra året i alla fall.

Eder Richard

RichardL sa:
Så du menar inga butiker har testskidor? Konstigt då. Borde finnas det i Åre om inte annat och det borde agenturen veta om. Har för mig att det fanns XXL i Åre förra året i alla fall.

Eder Richard
Skrev jag det? Förra gången jag ville testa något som inte säljs på Stadium blev jag hänvisad till skidtesterna. Men finns det Big dump att testa i åre är jag inte främmande att åka upp en helg!

Rose_N sa:
RichardL sa:

Eder Richard
Skrev jag det? Förra gången jag ville testa något som inte säljs på Stadium blev jag hänvisad till skidtesterna. Men finns det Big dump att testa i åre är jag inte främmande att åka upp en helg!
Jag kan garantera att det finns i Duved. De har något slags testcenter i hyran för just Legend-serien. Jag skickar ett PM på kolo.

Jag menar så klart att det finns testskidor i vissa butiker och det vet agenturerna om förmodligen.

Eder Richard

Jag menar så klart att det finns testskidor i vissa butiker och det vet agenturerna om förmodligen.

Eder Richard

Det finns även Dynastaskidor för test på hyran i RAmundberget. Har för mig att jag såg ett par Big Dump där senast.

fiskebulle sa:
bjork52 sa:
Det finns även Dynastaskidor för test på hyran i RAmundberget. Har för mig att jag såg ett par Big Dump där senast.
Det är sant. Kruxet är ju bara att ta sig dit över en helg... Lite smidigare med tåget till Åre.
faktum är att jag ska till Funäs vid påsk!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir def ett test där.

Åre ska jag också hinna med, ngn vecka

Jaha då har jag kikat runt lite på priser och sånt och har plockat ut alt beroende på priser
# Line Mothership: Drygt 4K utan bindning, lutar starkt åt köp för att komplettera senare.

#Atomic Atlas: Drygt 5K utan bindning, för att få en bred rocker då jag har en hyffsad gotama redan

#Dynastar Big Dump: Ska prövas till påsk, men teorin är att den kan klara allt från uppkört till fresh puder, dock behöver den fart för att funka. Men super stabila.

Annar är väl palnen att utrusta en puderskida med Axial 200 XXL och skaffa en mindre köttig bindning till gotaman (140 XXL?)

EHP, om den kan hittas billigt..Men då måste den köpas beggad (Inget större problem)

Alla skidor klarar puder. Allt är bara frågan vad man vill ha den till. Big Dump är en ubåt om du jämför den med tex Atlas, Megawatt och så vidare. Men det är en grym charger skida i alla fall.

Som puderskida/allroundskida så instämmer jag med Utter om Megawatt. Grymt komplett skida.

Eder Richard

Ps. Har kört på Big Dump ett par timmar i 20 cm puder och hade betydligt roligare på Megawatten när jag fick tillbaka de. Ds.

RichardL sa:
Alla skidor klarar puder. Allt är bara frågan vad man vill ha den till. Big Dump är en ubåt om du jämför den med tex Atlas, Megawatt och så vidare. Men det är en grym charger skida i alla fall.

Som puderskida/allroundskida så instämmer jag med Utter om Megawatt. Grymt komplett skida.

Eder Richard

Ps. Har kört på Big Dump ett par timmar i 20 cm puder och hade betydligt roligare på Megawatten när jag fick tillbaka de. Ds.
Har mailt en webbutik om Mothershipen, har de 195 kvar så blir det ett par av dem. Annars 192 Atlas

Rose_N sa:
fiskebulle sa:
bjork52 sa:
Det är sant. Kruxet är ju bara att ta sig dit över en helg... Lite smidigare med tåget till Åre.
faktum är att jag ska till Funäs vid påsk!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir def ett test där.

Åre ska jag också hinna med, ngn vecka
Ett sådant sammanträffande. Jag kommer nog antagligen fly ner till Ramis igen under påsk för att slippa Åre. Vi får se till att pressa lite lagg och sänka några bärs tror jag.

Hoj! Jag pallar inte läsa igenom hela, så hacka inte om jag tabbar nu :D Men e du sugen på lotus 120 så kör på 2 meters skidan, jag provade 190:an i flex 2 och jag tyckte inte att den var tillräckligt stabil för mig ( har ungefär samma vikt och längdspec som du ) hänger med Nojlas i disentis i vinter så vill du ha feedback på skidorna så bara maila, det är ett gäng som kör på de härnere! Nästa års modeller kommer ju med lite metall inlagt så att de ska få bättre dämpning, enligt mig det som saknas! Jag kör i normala fall på Salomon Rocker o BD Zealot, men jag är duktigt sugen på lotus 120 i 2 meters till nästa säsong, de kommer bli grymma......

Tillbaka
Topp