Nya skidor, Rossignol Zenith Z76 Aramid/Basalt?

vissii

Ny medlem
Hallå

Funderar på nya skidor till våran årliga resa nu till Påsk.
Jag gillar att variera mig en hel del när jag åker. Blandar ganska mycket mellan kortsväng och långsväng.
Kör ingen offpist i huvudtaget utan nästan enbart piståkning för min del.
Jag skulle nog säga att jag är medel till avancerad när det gäller åkning. Ingen nybörjare då jag åkt varje år sedan jag var 4-5.

Dem skidorna som jag har nu är ett par Salomon, vet jag inte riktigt modellen på dem. Men dem är nog 6-7 år. Smala i midjan är dem verkligen. Har väl hänt en hel del sedan jag köpte dem.
Nu har jag tittat ut dem här skidorna:
Rossignol Zenith Z76 Aramid/Basalt

Dem verkar ha fått bra kommentarer men jag tänkte ändå höra med er experter. Vad tror ni om dessa?
Är det några andra skidor som jag borde sattsa på istället?
Jag är 175cm och väger väl 75kg. Vilken längd borde jag ha? Dem valen som finns är 162, 170, 176

Tänkte även beställa från Sport Conrad. Verkar inte vara någon större fara att beställa ifrån dem?

Mvh

Senast ändrad:
Hej, köpte ett par och är hur nöjd som helst. Undrar om du gjorde likadant. Jag är 179cm och väger ca 73 kg, 170 cm blev helt perfekt. Otroligt lättsvängda skidor som passar all åkning i pist. Gjorde 4 dagar i Romme, hårt på morgonen och mosigt efter lunch. Medelgod åkare som hade grymt kul.:)

donet sa:
Hej, köpte ett par och är hur nöjd som helst. Undrar om du gjorde likadant. Jag är 179cm och väger ca 73 kg, 170 cm blev helt perfekt. Otroligt lättsvängda skidor som passar all åkning i pist. Gjorde 4 dagar i Romme, hårt på morgonen och mosigt efter lunch. Medelgod åkare som hade grymt kul.:)
Hallå

Jo, jag köpte mig ett par. Kom hem igår från en vecka i Vemdalen.
Är riktigt nöjd med dem. Är bara besviken på mig själv att jag inte åkte mer när jag väl var där. :P
Sen så insåg jag att det behövs en del träning i benen för min del. Med dem här skidorna kunde man verkligen ligga på ner för backen jämfört med mina gamla som man finåkte med eller vad man ska säga. :)

Riktigt nöjd faktiskt!

Tillbaka
Topp