Nya skidor var det ja...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Manner

Ny medlem
Nya skidor var det ja...
Tjenare!

Är som en del andra ganska vilse när man ska köpa nya skidor och skulle gärna ta emot era erfarenheter och åsikter.

Jag fyller snart 18 och tänkte införskaffa mig ett par skidor som jag kan ha i några år.
Jag är ca 175 cm lång och väger ca 70 kg.

Jag har goda erfaraenheter av skidåkning, jag har åkt i stort sett hela livet, och åker alla backar.
Jag vill nu ha ett par nya som jag kan ta några pudersvängar med, åka pist på och även kunna leka lite i mindre hopp med.

Nu till frågan, har ni några förslag på vad jag ska köpa för skidor och vilken längd?

tack i förhand.

Nya skidor var det ja...
Du har ett forum som du kan söka i, finns mer än 1000 trådar om exakt samma skida! SÖK!

Senast ändrad:
Nya skidor var det ja...
Ta och sök igenom forumet efter allroundskidor så kommer du hitta mycket matnyttigt.
Kolla på skidor runt 100mm+- i midjan (runt 115mm är inga som helst problem att hantera i både pist och park om det är någorlunda bra sväng på dom etc). Längd har mycket med egen preferens att göra, men runt 185 skulle nog vara ett bra riktmärke.

Nya skidor var det ja...
Utter sa:
Ta och sök igenom forumet efter allroundskidor så kommer du hitta mycket matnyttigt.
Kolla på skidor runt 100mm+- i midjan (runt 115mm är inga som helst problem att hantera i både pist och park om det är någorlunda bra sväng på dom etc). Längd har mycket med egen preferens att göra, men runt 185 skulle nog vara ett bra riktmärke.
Njae 185? är det inte nån cm för långt? Han väger inte mer än 70pannor har är endast 175 cm lång själv, han säger att han vill köra lite över allt, dvs pist, park o puder så jag skulle nog rekommendera 180cm långa skidor men det är samtidigt en smaksak men det är endast min uppfattning om det hela.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp