Nya skidor

JonisB

Medlem
Nya skidor
Hej,
Som rubriker lyder så är jag på jakt efter ett par nya skidor.

Jag är ute efter ett par lite bredare skidor som klarar av lite tuffare turer, men som samtidigt inte går bort sig en helg i Hemsedal tex.
Jag har snöat in på Armadas nya version av ARV 116 JJ, samt Nordica Enforcer PRO.

Jag har dessvärre ingen möjlighet att prova dessa skidor innan säsongen drar igång, så funderar på att chansa...

Bor i Göteborg så mina skiddagar varierar väldigt, blir några turer om året ändå. Både till alperna men även Norge.
Jag vill ha en skida som klarar av djupare snö men samtidigt som funkar några åk i pist.

Någon som haft möjlighet att testa Armadas 116/Nordica enforcer som kan lämna lite åsikter på detta?

Uppskattas verkligen!

Nya skidor
Hade möjligheten att testa ARV 116 för några veckor sedan I utmanande försäsongsföre I alperna.
ARV 116 är en utpräglad "mjuk" snö skida och är fantastiskt rolig ock kvick I det föret men blir det lite hårdare är den lika tråkig I hårt före som den är rolig I mjuk. Jag tror den är fantastisk I Japow och bra dagar I alperna men inte I Hemsedal......
Om du kan tänka dig att banta midjemåttet något så kan jag varmt rekommendera ARV 106, fantastisk rolig skida som gick bra överallt och som fick mycket bra omdöme av manga.

Nya skidor
Åker på JJ 2.0 så inte exakt samma som nya ARV. Håller med PeHa att den funkar som bäst i mjuksnö men helt ok i hårdare före då mitten av skidan är styv. ARV ska väl dessutom vara mer allround än JJ 2.0. JJ funkar i pist men är väl breda och mycket rocker för min smak, jag har klart roligare på en smalare och styvare skida.

Men utan att ha testat Enforcer är väl dessa skidor väldigt olika, där E är klart bättre i hårt/stökigt underlag

Vad menar du med tuffare turer?

Nya skidor
Jag fick aldrig chansen att testa arv 116 dock tyckte jag att 106orna va sjukt vassa och en storfavorit, jag testade däremot Extrem Opinion 118 och tyckte dom va riktigt roliga, till och med i pisten va dom sjukt roliga, men bara så länge det fanns snö, minsta isfläck märkes mer än väl om man säger så :) men fastnade mest för Extrem Opinion Reload 108 och Armada ARV 106 :D

Tillbaka
Topp