Nya skidor?!

Solo

Medlem
Nya skidor?!
Tjena!

Ska köpa nya skidor nu, och har j-vligt svårt att bestämma mig. Jag åker typ 75% pist, resten off (önskar det vore mer ;) ). Nån som har något tips om en bra skida, funderar på Scratch BC, Atomic SX-11, Salomon Scream, m.fl. jag är rätt tung, 100 pannor väger man väl in på nu och är 190 lång. Jag åker rätt agressivt, mest blandat långa/korta svängar på skär.

Kan nån klura ut det här för mig så lovar jag evig tacksamhet!!!

Ha de guld! //Solo

Nya skidor?!
stormridern är grym. fartstabil och tål tungviktare dock vill man ha en lite bredare skida när man åker offpist men om du håller dej i pisten mest så kan jag varmt rekomendera den jag har själv åkt på den 2 sesonger.... den kan dock gå för fort på typ sportloven när det är massa folk i backen man ska hålla koll på

Nya skidor?!
på ett par völkl 724pro åker du stabilt både i och utanför pisten men vill du va mera i pisten skulle ja rekomendera völkl supersport serien, mycket styva skidor me shyst svängradie...

Peace
/Bear

Nya skidor?!
stockli stormrider värkar bra enligt typ alla recensioner o kompisar.de finns ju en fetare model av den också.

Nya skidor?!
scratch BC är nog inget klyftigt val, den är ju väldigt mjuk och med dessutom 100 kilo skidåkare på så e den nog rejält fladdrig i pisten fast det e nog rolig offpist när den e så mjuk ;)

Tillbaka
Topp