Nya skidor

trombonen

Ny medlem
Nya skidor
Tjena

Jag ska köpa nya skidor till säsongen och vill ha en sjysst twintip. Jag är 165 nu men kommer växa mer. Skulle det funka med 178??? Jag åker mest pist men även lite park. Funderar på Scott P3. Väger ca 50 kg

178 eller mindre??? Thats the question

Nya skidor
jag vet inte så mycket om det där med längd men det eväll ganska fel att ha längre skidor än dig själv mera lika långa som dig själv och det beror ju ochså hur gammal du är och hur länge till du kommer växa!

Nya skidor
TheFibretech sa:
Du ska väl ändå inte ha längre skidor än dig själv????
JO! det ska han om han åker mest pist och det kan han ha även om han åker bara park.

Den längden kommer blir superbra! Du växer ju också. P3 är en jättebra skida för dig, inte alls lika dålig i pist som många andra i samma "klass".

Nya skidor
Det beror väl på om man vill ha längre skidor än sig själv och vilken åkstil man kör mest. Om du kör mest offpist dåska du ju satsa på kanske 1-2cm längre än dig själv men om du kör mer park så ska du ju köra på ungefär lika lång som du själv tycker jag. Men om du är 165 och ska köpa 178cm skidor kommer inte bli lika roligt kan jag säga, inte i offpis,vanlig pist eller park. men kanske 167 om du vill ha lite längre skidor!/sebbe

Tillbaka
Topp