Nya skidor !

Karlssone

Ny medlem
Nya skidor !
Ja skulle behöva lite tips på nya skidor..
Jag väger runt 60, dryga 175~ lång, inte spec bra på att åka(3:a 5:a me grab ibland 7:a). Skulle behöva ett par lätta å ganska mjuka som då förhoppningsvis är lätta att spinna med. Kör nue med att par 06/07 foil, som är sköna. Men dom kan vara lite klumpiga i parken :/

E det ngn som har hört om salomons nästa skidor, vikt,flex å sånt

// JAg har sökt i forumet..

Nya skidor !
jag hade kört på ett par Salomon SPK årets modell, skidorna alltså. Sjukt lätta, ganska snygga, sköna
att spinna med. Finns dock tror jag inte kvar nästa säsong så...

Peace.

Senast ändrad:
Nya skidor !
SPK har ja hört tidigare att dom e bra.. D e nog dom ja har funtat på. Men undrar då vad det finns för fler skidor, typ som amplid, line, liberty eller 4frnt, ngn skida från dessa mäker?

Nya skidor !
Då du själv säger att du inte är särskilt duktig på att åka så tycker jag att du ska ta den skidan du tycker är snyggast eller får till bäst pris då sannolikheten att du kommer känna någon större skillnad skidor emellan är ganska liten.
De flesta jibbskidor är mjuka, finns dock några undantag, t.ex. Libertys skidor är i regel styva (eller var i alla fall)

Nya skidor !
Karlssone sa:
SPK har ja hört tidigare att dom e bra.. D e nog dom ja har funtat på. Men undrar då vad det finns för fler skidor, typ som amplid, line, liberty eller 4frnt, ngn skida från dessa mäker?
Jibbar inte själv så mycket men då du frågar angående liberty så tänkte jag berätta om mina erfarenheter.
Jag åker runt på ett par Liberty SB som inte är fullblodad parkskida utan har lite mer bredd i midjan (92 tror jag) den fungerar utmärkt på all underlag från pist till puder och det lilla jag åker park har den inte känts klumpig. Ska du enbart åka park rekomenderar jag en mer parkinriktad skida. Skidan är inte ju inte jättemjuk direkt utan är tillräckligt mjuk för att göra lite butters osv.

Nya skidor !
Häftigt med lite mer symmetriska skidor, trodde nästan Addict var ensam.
Kanske finns ännu fler?

Nya skidor !
Nya skidor !
felix sa:
Willlmutt sa:
Willlmutt sa:
Völkl wall kanske då den är symmetrisk. Då kan du utveckla dig mer baklänges och stompa din 540 på ett 50-metershopp. Kolla https://www.freeride.se/review/view.php?id=4013 för lite recensioner. Kolla lite på skiddatabasen och jämför recensioner på olika skidor som du är intresserad av...
den har bättre pistegenskaper än addicten iaf...
How do you know?
(Hårig engelska)
jag har prövat såklart!

Tillbaka
Topp