Nya Twintips nu när jag knäckt dom gamla.

Smidifix

Ny medlem
Hejsan!
Råkade knäcka mina "Atomic Tweak" skidor för nån dag sedan. Funderar nu på ett par nya twintips då. Någon som har något förslag. Har kollat på Dynastars Trouble maker, men vågar man köpa ett par såna med tanke på alla berättelser om att dom går sönder så lätt på rails?

Tacksam för svar.

jo de går nog sönder lätt...
men har du pratat me butiken du köpte dom hos? du borde få reklamera elr få lite pengar tillbaks elr byta till nå likvärdigt....
om du kört på atomic tweak så testa K2 twintips.?!

det är 2års garanti på alla varor utom färskvaror.du får lätt nya säger dom att det bara är 1års garanti ljuger dom!! hur kunde dom gå av??

En till nackdel med Trouble Maker är att laminatet på ovansidan slits både lätt och fort så dom ser väldigt snabbt slitna ut, även om det inte påverkar åkegenskaperna så är det ju alltid trevligt att ha grejjer som ser fresh ut.

Problemet med ovansidan har dom fixat på 2005 års TM

jag har inte testat skidorna ni skriver om här men jag testade mina nya fujjisar i Kungsberget igår och dem var så bra!! kan starkt rekomendera Fujative! (179cm)

Om han precis har knäckt ett par skidor så fattar väll vilken skalle som helst att han borde ha ett par lite hårdare. Då ska man ju inte satsa på ett par Fujative utan typ Mad Trix eller Scratch (kanske inte jättehårda men hårdare en Fujative). Köp ett par Mad Trix dom är hårda kan iofs vara lite trist när man vill jibba runt lite men det går.

Peace..

Tillbaka
Topp