Nya Twintips!

Daffa

Medlem
Nya Twintips!
Om ni vägde ca 80-85 kilo och är ca 188 lång. Åker 100 % park och vill ha en ren jibbskida, vilken neda skulle ni välja:

- Line Invader 171
-Armada AR5 170
-K2 Fujative - ?
-4Frent STL 167

/D

Nya Twintips!
Jag har inte åkt någon av dom men jag hade tagit Line Invader för Line är helt sjuka med skidor och är skid snyg grafik.

MVH//Aron

Lycka till med valet.

Nya Twintips!
För korta längder...
Och fujan är nog lite för mjuk för den som väger lite
skulle rekomendera

Völkl Karma
Rossignol Scratch
K2 Public Enemy
Scott P3
Salomon Teneighty Foil

Nya Twintips!
Jag trodde också att det skulle vara mycket lättare att snurra med korta skidor! Men efter testa längre skidor (är själv 190 och väger 85 kg) så ska tycker jag man VERKLIGEN ska satsa på längre skidor. Den lilla 10 cm skillnanden är knappt märkbar i avseende att snurra snabbare, men om man lägger på 10 cm så blir skidan betydligt stabilare i alla tre avseende; uthoppet, luften och landningen! Så satsa på en lite länrge skida annars får du hålla dig i minibigjumpen!

GO BIG OR GO HOME!!!

Nya Twintips!
" Av: Daffa online Datum: 2006-03-13 00:00:58
Rapportera olämpligt material
ähh fan du kan man ju inte snurra!!!"

eh lol .. jag hade inte åkt skidor på 9 år ... åkte en vinter på snowblades och dom lärde jag mig 360 på utantill, sen denna vintern köpte jag ett par Völklk Karma 177 cm .. och jag är 178 och jag satte 540 på första försöket så säg inte att det inte går att snurra med "långa" skidor... och med tanken på att du är 10 cm längre än jag så ska du inte (eller ja, upp till dig om du vill landa fakie med ett par tändstickor) ha mindre skidor än 179...

Och som Adrenlinjunkern säger... det blir inte mycket längre om du väljer 10 cm längre (då det byggs på både framåt och bakåt ..)

samt att jag håller med "monis" i valet av skidor...

Tillbaka
Topp