Nya Zeeland 2012

nathanHardig

Ny medlem
Nya Zeeland 2012
Hej!

Jag håller på och kollar runt på säsongsjobb i Nya Zeeland i sommar och behöver lite tips och råd på jobbsökning och hur jag ska gå tillväga!

Vilka är de bästa orterna?

Hur ska man söka jobb och vilka jobba ska man söka för att öka chansen att få komma iväg?(jag har ingen utbildning som skidinstruktör eller liknande)

Hur mycket tjänar man vanligtvis där nere (d.v.s täcker det ens standard kostnader som mat & logi eller ska man räkna med att ha med sig mer pengar ner? )

Som det ser ut nu är jag ensam så om ni är fler som är intresserade av att åka så hör gärna av er! :)

Senast ändrad:
Nya Zeeland 2012
Detta känns som en passande tråd även för mig.. När börjar säsongen i Nya Zeeland? Kan man få någon åkning alls i maj eller är det totalt onödigt att försöka sig på det om det innebär en del krångel med utrustning osv?

Nya Zeeland 2012
Tjena! jag har lite planer på att dra dit i januari till april. Hur ser de ut med snö då? Finns de möjlighet att åka skidor eller är de bara surfa man får satsa på?

Nya Zeeland 2012
januari - februari är mitt i högsommaren, så om det inte är någon som känner till en skidåkningsbar glaciär längst ner på sydön, så är det dessvärre bara surfning som gäller.

Tillbaka
Topp