Nya zeeland!

• Trådstartare Trådstartare btm
  • Start datum Start datum

btm

Medlem
Nya zeeland!
Funderar på att åka till nya zeeland och göra deras vintersäsong. Så kollar runt lite om fler åkglada ska dit så kanske man kan slå ihop sig och bo och åka nya zeeland pow i sommar.
Hade tänkt att bo i wanaka eller queenstown isf. bo och utgå därifrån.
Tänkte åka mot slutet av juni och stanna till slutet på sept eller kanske mitten på okt.
Tanken är att jobba lite för att hålla ekonomin flytande och åka mycket =)
/Björn

Nya zeeland!
btm sa:
Funderar på att åka till nya zeeland och göra deras vintersäsong. Så kollar runt lite om fler åkglada ska dit så kanske man kan slå ihop sig och bo och åka nya zeeland pow i sommar.
Hade tänkt att bo i wanaka eller queenstown isf. bo och utgå därifrån.
Tänkte åka mot slutet av juni och stanna till slutet på sept eller kanske mitten på okt.
Tanken är att jobba lite för att hålla ekonomin flytande och åka mycket =)
/Björn
Tja Björn!! Ja åker över nu snart för ja har varit en vända i Australien så tänkta dra till queenstown först sen får man se lite för är väl en liten bit till wanaka, å vet inte hur de är med boende i just wanaka!! Men är gärna på att dela lya!

Nya zeeland!
Haawk sa:
Låter ju helt awesome! Hur går det med planerna?
Jo de går fint!! Är i queenstown nu och har varit här i 3 veckor å börjat söka lite jobb å så nu! Men denna månaden å in på maj så kommer allt folk å börja söka jobb inför vinter känns det som, ja har sökt till the remarkabels och cardona park och lite bar å sport affärer!

Nya zeeland!
låter bra de =) hoppas det löser sig med jobb för dig.
Hur bor du nu och hur kommer du att bo?? verkar det lätt att ordna boende?
jag sticker nog runt 15-25 juni. så då kan jag vara med och dela något om det dyker upp något.
ha d

Nya zeeland!
btm sa:
låter bra de =) hoppas det löser sig med jobb för dig.
Hur bor du nu och hur kommer du att bo?? verkar det lätt att ordna boende?
jag sticker nog runt 15-25 juni. så då kan jag vara med och dela något om det dyker upp något.
ha d
Nu bor ja på ett hostel men bor gratis för ja städar 2h om dagen här! Ja boende är inte så svårt att fixa, de finns massa! Amen de låter ju Skit fint :)

Nya zeeland!
Är också sugen på nya zeeland i sommar, tänker ungefär samma tider och skulle också gärna dela boende!

tänker ni säsongskort eller åka runt på lite olika ställen därifrån?

Nya zeeland!
Hanananas sa:
Är också sugen på nya zeeland i sommar, tänker ungefär samma tider och skulle också gärna dela boende!

tänker ni säsongskort eller åka runt på lite olika ställen därifrån?
Jag kommer vara i queenstown hela tiden, så de blir säsongskort här!
För jag jobbar här nu, så de funkar fint!
Vart hade du tänkt dig?:)

Nya zeeland!
Soft!

Skaffade du jobbvisum innan du åkte ner?

Jag har inte tänkt så mycket alls, har precis kommit hem från en säsong i st anton å vill bara ha mer :P
Är dock också lite sugen på att resa runt i nya zeeland, det och skidåkning kan dock vara lite problematiskt att kombinera med tanke på utrustning å packning skulle jag tro..

men jag ska kolla lite på queenstown nurå!

Nya zeeland!
Hanananas sa:
Soft!

Skaffade du jobbvisum innan du åkte ner?

Jag har inte tänkt så mycket alls, har precis kommit hem från en säsong i st anton å vill bara ha mer :P
Är dock också lite sugen på att resa runt i nya zeeland, det och skidåkning kan dock vara lite problematiskt att kombinera med tanke på utrustning å packning skulle jag tro..

men jag ska kolla lite på queenstown nurå!
Mina planer liknar dina. Landar 19e Juni och har sedan tänkt resa runt en hel del på sydön, för att åka skidor och lite annat. Tror inte packningen är så stort problem, en stor ryggsäck, minde skidryggsäck och ett skidfodral kan man nog klara sig på! Att ta sig runt kan man göra på flera olika sätt. De finns busspass som gäller i några månader. Men då är stoppen bestämda. Jag funderar på att köpa en billig bil och bo billigt på vandrarhem. Köper man en bil är det ju lättare med packningen också. Har man ett jobbvisum kan man alltid jobba lite för att bättra på reskassan också!

Nya zeeland!
Jag betalade 13.000 ungefär, men då stannar jag en vecka i Sydney på vägen ner också. Du kan nog hitta flyg till Christchurch för 11.000. Jadu, bra fråga. Jag flyger hem i Oktober tror jag, det beror på hur länge jag orkar och om jag hittar något ställe där jag vill stanna!

Nya zeeland!
Hej! Jag landar i Nya Zeeland den 4 sep och har inte bestämt hur länge ja ska va där riktigt men skidona är packade och redo för slasksänong:D tänkte dra till Australien och vindsurfa sen i oktober kanske. Äre bara jag som inte fattar nånting av liftkortspriserna som står på hemsidorna? hittar bara endagspass...
Hur som helst! Jag reser själv och vill jättegärna ha kompisar:D

Nya zeeland!
GingerJohanna sa:
Hej! Jag landar i Nya Zeeland den 4 sep och har inte bestämt hur länge ja ska va där riktigt men skidona är packade och redo för slasksänong:D tänkte dra till Australien och vindsurfa sen i oktober kanske. Äre bara jag som inte fattar nånting av liftkortspriserna som står på hemsidorna? hittar bara endagspass...
Hur som helst! Jag reser själv och vill jättegärna ha kompisar:D
Tja ett säsongs kort är 1000 dollar så de är dyrt men de beror nog lite på vart i NZ du åker

Tillbaka
Topp