nyår 12-13 i verbier

erik832995

Aktiv medlem
nyår 12-13 i verbier
Hej vi är några som ska till verbier för första gången . Bor på mont-blanc . Åker med sts . Enkla frågor :
Var ska man äta (rest.)
Var ska man inte äta ?
Var ska man handla ( Mataffär)
Pubar?
Frågar detta då min erf. är att resebolagen rekommenderarar " sina" ställen . Erik
Ser fram emot mycket fin skidåkning , det kommer i första hand .
Behöver nog en offpistguide .....

nyår 12-13 i verbier
Nya restaurangen Buvette de la Chaux i vid liften la chaux express och Restaurant Cabane Mont-Fort ligger om du åker ner till la chaux från Col des Gentianes (ligger på en platå med utsikt mot La chaux) dom bästa restaurangerna i backen tycker jag undvik Carlsberg dyrt och dåligt
The Fer a Cheval och Offshore Cafe bra och prisvärda lunch ställen i byn
Bra men dyr kött restaurang tycker jag är el Torro
Bästa afterskiin pub montfort "puben" även ok mat
coop funkar att handla på
hoppas på en trevlig resa

nyår 12-13 i verbier
Tjäna!

När det gäller mat:

Pizza- A-Team ligger vid Alp-food
Kött- Le Mellenium
Pasta- Bäst hemma

After-ski- Le Rouge (dyrare men trevligt), Pub Mont Fort (stökigt värre, mkt säsongare), Fahrinet (Öppnade igen nu den 27 dec efter att ha renoverat, ALLTID STÖÖKIGT!)

Nattklubbar: Casbah helt klart! De har flyttat till Public gamla lokal fråga någon i lokal befolkningen... Farm Club om du vill bränna av en hel förmögenhet!

Mataffärer: Migros (billigt har det mest utom sprit), Coop (har allting från sprit till bra mat!)

Off-piste: Just nu som läget är i Verbier så rekommenderar jag att du åker med Guide om du inte håller dig inom ski-toursen... (om du inte känner till Verbier sedan tidigare) annars har du ju gamla klassiska åk som Backside Mont Fort, Col De Mouche, Col de Mines, Mont Gele fram och baksida och massa andra sidor m.m kolla in verbier här på freeride så finns det mkt info!

Ha så kul! :)

Tillbaka
Topp