nybörgare på jibb

freakout

Ny medlem
nybörgare på jibb
tjena, jag har kört snowboard i ett par år men har nu tröttnat på att va en i mängden o vill börga me de riktiga hoppen, körde kidor när jag var liten så att komma igång med själva åkningen i backar o i pudert ska la int va så svårt men finns det ngra grejor att tänka på i börgan och vikka "lätta" trick finns det, skulle va bra med tips på några plånbokssnälla skidor o bindniingar...
mvh frode

nybörgare på jibb
Lär dig åka innan du börjar jibba!
När du sen hänger i parken kan du ju börja med tailgrab.
Inte de snyggaste nån sett men lätt. När du sätter de kan du ju försöka lägga upp den på ryggen. Klarar du de lätt å hoppar på lite större hopp kan du testa på mute.
Lycka till

nybörgare på jibb
när de gäller utrustning, så testa olika. hyr gärna innan du köper...

när de gäller trick så är mitt tips o göra som lasse sa, kört högt o enkelt till att börja med. de är snyggare o köra stora enkla trick än små invecklade. lätta tricks är alla i princip alla grabs, sen 180, 360.....

nybörgare på jibb
Mutegrab e snyggare än tailgrab o lika lätt tycker jag. Men en annan jefligt snygg o enkel grab e ugly grab o sen den med en 180 så har du bland dom snyggast tricken som finns :)

ha det gött

nybörgare på jibb
R4ll3: Ska vi spela jeopardy?

Han gjorde en 180 uglygrab i en skidfilm och gjorde därför så att alla började tycka att detta var snyggt bara för att han gjorde det.

Vem är...?

nybörgare på jibb
jag började åka skidor på sportlovet..
o nu har jag väll åkt en si sådär 13 gånger..
o de jag tycker e lättast är ju safty grab, ghetto ,tail, mute ,ironcross, 180 är också lätt..
sen alla oldschool trick typ backscratcher o twist . spread o en massa sånt .. e ju ganska enkelt ´..
uglygrab ska jag testa i helgen 360 också...
´lycka till..

Tillbaka
Topp