Nybörjar-race till barn?

jarnebring

Aktiv medlem
Nybörjar-race till barn?
Min 10-åriga dotter har börjat i en slalomklubb och jag står inför den grannlaga uppgiften att köpa ett par lite seriösare skidor till henne. Är osäker på om detta kommer att hålla i sig, varför jag helst köper en skida som har mer allroundkaraktär och ogärna går "full race". Vad finns det för "semi"-race-skidor till barn (130-135cm)? Har sett att Elan har ett par som heter race rc och som låter rätt rent teoretiskt. Någon som har erfarenheter och tips att dela med sig av?

Nybörjar-race till barn?
Köp ett par beggade raceskidor om du vill spara några slantar. Ett par år gamla raceskidor är bättre än splitter nya semi-race. Jag har sett barn som blivit otroligt mycket bättre när dom fått ett par riktiga.

Nybörjar-race till barn?
Ja, det var väl inte bara pengarna jag tänkte på, utan snarare att det skulle vara en lite mer allround skida till mer än att bara tävlingsåka ifall tävlingsglöden falnar, men som ändå duger till en första säsong mellan käpparna. Men begagnat kan givetvis vara ett alternativ.

Nybörjar-race till barn?
Tävla och allround material funkar aldrig, många föräldrars stora misstag.
Vill du ge din dotter förutsättningar att utvecklas så köp rätt grejer på en gång, beggat funkar utmärkt i början bara det är rätt grejer..
Allround skidor ska du köpa till dig själv ;)

Nybörjar-race till barn?
Jo, jag har köpt allround-skidor till mig själv. Dom var hemskt dyra :)
Så om jag då ska gå på rena raceskidor, vilka modeller är bra för en 10-årig tjej som är nybörjare?

Tillbaka
Topp