Nybörjar trick

Nybörjar trick
Ja du.. kan ju säga att backflip inte var någe bra första trick.. själv hade jag aldrig ens testat en 180.. Så det blev med ambulans till sjukhus det.... smärtstillande o vila i 6-8 veckor.. så det var min skidsäsong. Men en 360 mute e rätt snygg....

Nybörjar trick
Jobba på 360, det är ett bra grundtrick som är riktigt härligt att göra lungt och fint. När man väl har klarat det så öppnas en hel värld av olika grymma trick.

Lycka till!

Nybörjar trick
daffy, spread och sånt kan vara det allra första man gör men safetygrab är inte alls så svårt: dra upp benen mot kroppen och ta med höger hand under höger skida vid bindningen! eller tvärtom..
sen kan du öva på att få höjd i medelstora hopp.. kom ihåg att inte bygga så satans kickiga hopp (branta) utan de ska vara flacka i början när man bara övar grabar och sånt... bätre ett stort, flackt hopp än ett litet som är kickigt som fan...

180 och fakie 180 är också bra trick man kan göra när man börjar bli bättre: att träna fakieåkning mycket är också bra!

Nybörjar trick
Börja med att skaffa dig balans i hoppet! Hoppa mycket på allt du ser! Se till så att du landar snyggt och utan för mycket vikt varken framåt eller bakåt! Sedan när du känner dig säker på det så satsar du på hoppet. Har du tillgång till ett par twintip så är 180 hur djävla lätt som helst! Behöver inte ens ett hopp! Åk i lagom fart på pisten rakt fram, börja carva åt vänster så du får grepp och tryck sedan ifrån och hoppa 180. Misslyckas du så landar du inte så hårt. Och NÄR du sätter det så gör du det på ett hopp om och om igen! Sen gör du likadant med 360. Det var så jag lärde min syrra! Och hon gör riktigt sjyssta 360 nu! Mer vågar hon inte men det är hon grym på! Lycka till!

Nybörjar trick
Ironcross grab är ett riktigt skönt och lätt trick. Börja träna på att graba. Du kan ju fantisera och lägga graberna lite varsomhelst. Sen kan du ju träna på att lägga upp dem på ryggen. 180 och 180 fakie e rätt lätt.

lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp