Nybörjar-trix?

HSandstrom

Ny medlem
Nybörjar-trix?
Hej hej... Jag är en Snowboard åkare som har konsentrerat mig mest på att lära mig att åka bräda..men nu kan jag det ganska/mycket bra så jag har börjat gå in och försöka hoppa å trixa i parkerna..

Har ni några tips på bra trix som man kan börja med... kanske nått man kan spinna till eller nått..

Tackar...
//sandström

Nybörjar-trix?
lär dig att åka switch..

öva öva öva.. sen kör du switch frontside 180, (half-cab, cab 180)

180 åt båda hållen... vanligt fs och bs och switch fs och bs..

ett jävligt snyggt trix e ju så klart en switch bs 180 med en snygg grab i nått större hopp..

visserligen bara du som fattar att det var en SW bs180 ... hehe

:)

Nybörjar-trix?
Enklaste är väl ändå Straight Air.. aka Ljushopp..
Sen säger jag Chicken Salad.. föregående + ta tag med bakhanden på mitten av brädans tåsida..

Nybörjar-trix?
börja åka mkt switch (åt "fel" håll) kommer ge dig betydligt mkt bättre balans både på mark och i luft.. därefter enklare spinns i mindre hopp för att sen bara lära dig kontrollera brädan i luften genom att hoppa mkt, inte så viktigt vilket trick du gör utan bara hoppa mkt, tricken kommer komma automatiskt..

lycka till!

ps. vi har alla varit där, hur balla en del än är... ;-)

EDIT: såg att Pinn var före med Switch knepet, men bara för mig att instämma då..

Nybörjar-trix?
En annan grej som är rätt lätt o ofarligt att få koll på är ju flatland trick.. typ glida på nose o tail (tail enklare), 180 flatland eller båda i kombination.. Bra sätt att få upp spänsten o hopptekniken (och switchåkning såklart) utan att behöva satsa i hårda parkhopp.. Är bra att kunna snurra ett halvt eller ett helt varv utan att hoppa också.. så man övar upp hur man inte fasnar med kanterna i olika lägen (bra sen när man börjar hoppa, inte alltid man landar perfekt rakt o då är de bra att veta hur man ska luta sig o snurra för att komma rätt igen)...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp