jra_racing
Ny medlem
Nybörjare behöver hjälp att välja bräda Hjälp!
Tänkte köpa bräda nu till säsongen. Har tidigare mest åkt skidor men växlade förra säsongen till bräda. Men då hyrde jag nu tänkte jag köpa mig en utrustning.
Till att börja med så kan jag dra faktan:
195Cm lång
skostorlek 45
Medelgod åkare? (Jag åker svartabackar i Sverige utan problem men inte i Alperna)
Åker inte nämnvärt aggresivt och vill inte ha stenhårda grejer men inte för mjuka heller
föredrar pist och lite offpist men vill ha en vanlig pistbräda.
Kör inge park och sånt.
Hade tänkt att köpa grejerna på Stadium då jag har fått för mig att dom är seriösa och dessutom finns överallt.
Kollade nu på deras hemsida och där hade dom 2 paket som jag kikade på. Det var:
Burton Clash med Burton Conture bindningar????
Och Head Global med P3 bindningar.
Hade i skoväg tänkt mig ett par tribute eller Moto.
Har ni några åsikter om detta? Vad kan passa mig?
Eller finns det några andra ställen som kan ha liknande/bättre och billigare paket?
jag tycker att Stadiums priser är ganska bra.
Hoppas ni kan hjälpa mig
Till att börja med så kan jag dra faktan:
195Cm lång
skostorlek 45
Medelgod åkare? (Jag åker svartabackar i Sverige utan problem men inte i Alperna)
Åker inte nämnvärt aggresivt och vill inte ha stenhårda grejer men inte för mjuka heller
föredrar pist och lite offpist men vill ha en vanlig pistbräda.
Kör inge park och sånt.
Hade tänkt att köpa grejerna på Stadium då jag har fått för mig att dom är seriösa och dessutom finns överallt.
Kollade nu på deras hemsida och där hade dom 2 paket som jag kikade på. Det var:
Burton Clash med Burton Conture bindningar????
Och Head Global med P3 bindningar.
Hade i skoväg tänkt mig ett par tribute eller Moto.
Har ni några åsikter om detta? Vad kan passa mig?
Eller finns det några andra ställen som kan ha liknande/bättre och billigare paket?
jag tycker att Stadiums priser är ganska bra.
Hoppas ni kan hjälpa mig