Nybörjare i Parken.

hgfa

Ny medlem
Nybörjare i Parken.
Nu är det så här att jag nyss har införskaffat mig ett par nya twintip skidor. Ska satsa mycket på park denna säsong. Tänkte höra med er om lite tips och sådant för en nybörjare, vilka tips som är "lätta" att göra. Och hur man gör med själva hoppet. Hur landar man ? :)

Nybörjare i Parken.
Jag åker snowboard, men var i samma situation som dej fast förra året. Det jag började med var typ grabs, grinds o 180s o sånt. Ganska simpla trick :P Vet inte om det hjälper, men iallafall!

Nybörjare i Parken.
Lite grabs och 180s precis som flowsnow sa är bra att börja med. Kom ihåg att det absolut första jag testade på skidor var en 180 i ett sjukt litet hopp. Handlar nog mycket om att våga testa sig fram och även misslyckas. Ramlar du är det bara testa igen...och igen... Till slut sitter den. Och hur man landar är lite svårt att förklara. Håll koll på landningen och balansen i luften så löser det sig.

Nybörjare i Parken.
Sitter i samma sits som dig nu med.
Åkt snowboard i närmare 15 år innan och tröttnade på det tills i år, bestämde mig då för att ha lite omväxling och köpte mig ett par twintipskidor.
Tänkte köra på samma sätt som jag gjorde när jag lärde mig på brädan.
Man får börja smått och testa med smågrejer.
Först och främst kan det vara bra att få in känslan att landa rätt innan man ger sig på trick, flyg igenom hoppet först några gånger och känn att du har bra balans genom landningen, sen kan du börja med en liten grab och bygga på det senare.

Skäms inte heller för att ramla eller att fega ur i sista stund, alla har varit i samma sits själva. Tror inte Jussi oksanen eller Jon Olsson med flera kunde göra det dom gör idag när de började heller.

Fråga de andra som är där och kör om tips för hur man ska göra vid ingången av ett hopp, en rail eller liknande.

Sammanfattat ska man inte skämmas för att vara där, skrattar någon så är det den som inte har någon respekt eller känsla för de som har samma intresse.

Faan jag fyller 25 i december och har inte stått på ett par skidor på 15 år och jag kommer nog få lära mig att stå på skidorna ordentligt först :)

Lycka till så ses vi i backen...

Tillbaka
Topp