Nybörjare i Zermatt

Nyibacken

Ny medlem
Nybörjare i Zermatt
Hej, jag är en tjej som åkt sammanlagt 4h skidor i Trysil men som nu har lurats med på en skidresa till Zermatt. Har ni några tips för en gröngöling? Vilka backar är bäst för mig? Om jag förstått det rätt kan Cervinia kanske vara lättare, stämmer det? Tacksam för alla tips ni kan ge! Även tips på bra skidskolor tas emot :)

Är du som jag, nybörjare på väg till Zermatt vecka 11, eller har du någon i ditt ressällskap som inte är lika duktig som ni andra - tipsa mig så kanske vi kan ses och åka tillsammans!

Vi ses i backen, det är mig ni stör er på :)

Nybörjare i Zermatt
Jag var i Zermatt förra vintern i mitten av Februari. De snällaste backarna är nog de som är uppe på glaciären längst upp. Väldigt platta och lite lutande backar. Även hela vägen ner mot byn från glaciären är det ganska snälla backar. Jag åkte inte så mycket på Italienska sidan (Cervinia). Men kan nog stämma att de backarna är lite snällare längst ner. Jag tyckte Rothorn och Gornegrat var de två bästa områderna, fina backar och fina restauranger i backen!

/ A

Nybörjare i Zermatt
hejsan!!
Jag bor i Zermatt och för en nybörjare kan jag rekommendera:
Gornergrat: bra blå backar. hit tar du dig smidigt med tåget eller "bubblor"
Blauherd: blandat röda och blå backar. ta "tunnelbanan" hit
Glaciären (Trockner Steig): fina breda blå backar. ta gondolen hit
Italien, Plain Maison: fina breda blå backar. lite jobbigt att åka hit som nybörjare, då det krävs 4 liftar plus ett par långa röda backar för att ta sig hit. men stället har de bästa luncherna och mest solsken! :)

Håkan

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp