Nybörjare på jibb

Nybörjare på jibb
speX sa:
Snow_Zyndrome sa:
Du tycker nog jag verka helt sinnesjuk nu men jag tyck du ska testa en backflip .. serriöst lättaste tricket du kan lägga och dessutom så ger den dej ett jävligt bra självförtroende, jag börja åka förra året och första gången jag drog till backen så prova jag backflip sen var rädslan borta .. vågade testa villket trick som helst .. det kanske inte är det snyggaste tricket men det är jävligt bra att lägga om du vill komma igång.

Piiz
Testa backflip? :S... Jag är klarar inte av bakåtvolt på marken ens...
Haha det behöver du ju inte heller :D

Nybörjare på jibb
Men det går inte att sattsa. allt man gör är att tänka att man ska göra en åka in i hoppet dra in armarna och sen så vågar man inte göra det endå. (Ja va me i falköping o försökte backflip ja me)

Senast ändrad:
Nybörjare på jibb
speX sa:
Fans snö i den lilla backen i falköping idag, så jag bestämmde mej för att testa backflip idag,
Gick dock inte så jättebra, jag tvekar i luften å rotationen stannar och jag faller ner på ryggen. Det känns ju skit bra när jag åker in i hoppet å trycker ifrån, å när jag är uppochner, stannar rotationen :(

Fan, hur ska man ta sej över den gränsen?
grejen är den att du bangar för tricket, ba rätt på sen tar man konsekvenserna. när du är i luften, sluta inte att rotera utan kör på hela tiden tills du ser landningen.

Nybörjare på jibb
kasnke inte så lätt tips , men det ända jag kan säga är att bestämm dig innan hoppet att du ska göra tricket och inte på vägen dit, och om du ramlar , va hädner ? du får lite ont en stund^^

Nybörjare på jibb
kasnke inte så lätt tips , men det ända jag kan säga är att bestämm dig innan hoppet att du ska göra tricket och inte på vägen dit, och om du ramlar , va hädner ? du får lite ont en stund^^

Nybörjare på jibb
börja med att prova typ 180, sen när du är säker så är det ju bara att smälla till med en 540, när du är säker på det lägger du på en grab osv

Peace.

Tillbaka
Topp