Junoreactor
Ny medlem
Nybörjare på riktigt.
Tjenare.
Sitter här och inser hur sjukt roligt det var att åka skidor förra året.
Denn uppenbarelse infann sig efter en dag i Bydalsfjällen på hyrda skidor...
Alltså en riktig nybörjare.
Nu vill jag fortsätta åka skidor.
Detta verkar helt klart vara den mest seriösa sidan på nätet.
Vad köpa?
Har åkt snowboard tidigare maximalt 20dgr.
Är tung och kort. 175 cm 86 kg.
Kommer åka 10 - 15 dgr per år.
Är det nybörjargrejor som gäller? Vad är nybörjargrejor isf. Kommer initialt att mest åka pist, men kommer börja hoppa såfort jag får upp farten. (åker kiteboard annars, inte för att det spelar ngn roll i snön, men jag gillar att hoppa)
Problemet är nu att jag fått ett erbjudande om att köpa ett par begagnade High Soceity FR skidor från en bekant som är 171 cm långa utan bindningar (skidorna alltså). Får dem för 1000 spänn. (finns på misoki.se)
Risken med detta är väl att dem är för bra för mig om man nu kan säga så?
Samt att jag kommer se ut som den där dryga djävla typen som köpt det värsta men inte kan åka ett skit.
Men det viktigaste oavsett hur saker ser ut. Vad gör en skida till nybörjarskida respektive medelgod.
Jag undrar också över bindningar. Förslag?
Samt såklart pjäxor. jag har ju tyvärr inga möjligheter att prova i pisten då jag bor på rivieran härnere i skånska Helsingborg.
Tacksam för svar.
Sitter här och inser hur sjukt roligt det var att åka skidor förra året.
Denn uppenbarelse infann sig efter en dag i Bydalsfjällen på hyrda skidor...
Alltså en riktig nybörjare.
Nu vill jag fortsätta åka skidor.
Detta verkar helt klart vara den mest seriösa sidan på nätet.
Vad köpa?
Har åkt snowboard tidigare maximalt 20dgr.
Är tung och kort. 175 cm 86 kg.
Kommer åka 10 - 15 dgr per år.
Är det nybörjargrejor som gäller? Vad är nybörjargrejor isf. Kommer initialt att mest åka pist, men kommer börja hoppa såfort jag får upp farten. (åker kiteboard annars, inte för att det spelar ngn roll i snön, men jag gillar att hoppa)
Problemet är nu att jag fått ett erbjudande om att köpa ett par begagnade High Soceity FR skidor från en bekant som är 171 cm långa utan bindningar (skidorna alltså). Får dem för 1000 spänn. (finns på misoki.se)
Risken med detta är väl att dem är för bra för mig om man nu kan säga så?
Samt att jag kommer se ut som den där dryga djävla typen som köpt det värsta men inte kan åka ett skit.
Men det viktigaste oavsett hur saker ser ut. Vad gör en skida till nybörjarskida respektive medelgod.
Jag undrar också över bindningar. Förslag?
Samt såklart pjäxor. jag har ju tyvärr inga möjligheter att prova i pisten då jag bor på rivieran härnere i skånska Helsingborg.
Tacksam för svar.