Nybörjare söker en longboard!

Ozjcar

Ny medlem
Tjo är en kille på 17år som tänkte börja med longboard... Har kollat runt lite på vad man ska skaffa men har inte blivit mycket smartare.
Longboarden ska användas för att komma från plats A-Ö, cruising.

Mina tankar är mer åt en symmetrisk bräda, har kollat på olika Loaded brädor (http://www.maxeffekt.se/product.php?id_product=8) men kan jag som ej har någon erfarenhet av longboards åka runt på en sådan? Eller är det bättre att köpa en lite dyrare bräda när rutinen har kommit?

Prisklassen är inte jätte problem då jag sommarjobbar och inte har några utgifter...

Tack alla på förhand! :)

Köp inte en billig nu för att uppgradera senare! Uppgradera bara senare om du skulle börja bli intresserad av downhill, freeride eller något till en bräda som funkar bättre till det.

Vanguarden funkar helt ok!

Andra brädor du kan kolla på är:
Dervish, Dervish sama, tan tien, Rayne timeline, Rayne rival/supreme (funkar grymt till slajds också), Landyachtz drop carve osv. originals brädor kan du också kolla!

Tackar så mycket för hjälpen... jag får ta och kolla vidare ett litet tag innan jag slår till !! Fungerar det att öva slides med crusing bräda?

Klart det går att öva slajds med en cruisingbräda, går väl med vilken bräda som hellst, bara det att det går bättre med en bräda som är mer gjord till att slajda ;) nej men själv lärde jag mig slajda på en gammal crazy creek bräda från Inter sport, hur dålig bräda som hellst men det gick iallafall ;)

Tillbaka
Topp