Nybörjarhoj runt 10.000
Tjena, ska försöka skära ner på mitt Enduroåkande då jag ska börja studera då det är alldeles för dyrt köra hoj med CNSpengar, så jag tänkte börja cykla i skogen som lite billigare alternativträning. Jag har ett gäng polare som cyklar en del och tänkte haka på dom, dom cyklar mest på stigar, grusväg mm. Som jag har fattat det då är det en XC eller en Hardtrail som jag ska köpa, men vad ska man leta efter då jag är ganska nollad på detta? Jag tror att jag vill sätta ihop en cykel själv då jag väger ganska mycket så det känns säkrast och få rätt grejer från början som håller, men var ska jag börja? Kan jag dra till en handlare utan att bli lurad och utan att ha en slutnota som överstiger mina planer? Hur gör man med gafflarna på en cykel om man vill ha den hårdare, på hojen har jag juh andra gaffelfjädrar och dämparfjäder, funkar det lika dant på cyklarna eller finns det specialgafflar för fetton =) ? Kan lägga till att iom att jag är ny på detta inte har blivit så märkesfixerad och kan köpa okända grejer, sålänge nån går i god för dom!
/Marcus
/Marcus
Senast ändrad: