Nybörjarhoj

gustavw

Ny medlem
Nybörjarhoj
Hej!
Jag hade tänkt införskaffa en cykel nu när jag har sålt moppen, vad jag är ute efter är något som tål att hoppa och ramlas med.

Först tittade jag på en Scott YZ0 men drog slutsatsen att jag som nybörjare kanske inte behöver detta ekipage med skivbroms och hela kittet (skivbroms kanske dock är nödvändigt? vad vet jag :)). Idag kom jag över lite info om Kona Shred, billigare och den såg väldigt attraktiv ut.

Är Kona Shred en cykel att rekommendera eller ska jag satsa på Scotten istället? Är skivbroms en stor fördel med tanke på att jag är nybörjare? Något annat jag bör tänka på innan jag köper?

Med vänliga hälsningar

Gustav Wiel

Nybörjarhoj
eeee om du ska ha kona så se till att du låser den me minsttvå lås för mina kompisar (3 st) har alla bivit av me sina konor på stan annars e ett bra tips GT eller dimondback själv kör jag cykelpro´s trail cykel skön...

Nybörjarhoj
ja tycker att du ska sattsa på konan, det skulle ja ha gjort iaf. men det är en hardtail du ska köpa va?ingen DH?se till att du får en bra framgaffel när du köper den så att du inte behöver byta den efter bara några månader, eller så kan du ju köpa en framgaffel separat av en kopis eller från en cykelfirma el.d..men lycka till med köpet och kör hårt..skitgött me cykel nu:D

Nybörjarhoj
tjena! det beror ju på om man ska ha heldämpat eller hardtail. själv tycker jag konan i ditt fall låter sjystare! men om man ska ha en grym cykel som tål mycket beronde på vad man har i budget också så funkar nog kona roast eller scrap tror jag dom heter utmärkt! eller så kan du göra som jag titta runt och vänta och se och köp en riktigt värsting för en billig summa och renovera upp den. själv köpte jag en stinky för billigt pris med paj gaffel som han trodde skulle gå på ca 2 pap att lagga men med lite knoge och så gick det på 400! hehe men lycka till nu!! prova dig fram!

MVH Danne

Nybörjarhoj
De flesta kona hojar brukar som jag i alla fall ahr uppfattat det är dom ganska tunga. Vet ej om dom blir för tunga om du är nybörjare. Jag cyklade på en YZ 0 igår, som jag personligen tyckte var skön och framförallt snygg.
Så om jag skulle lägga näsan i blöt skulle jag nog rösta på en lättare cykel.

Nybörjarhoj
Scott é inte att reckomendera... vad kostar yz0an för övrigt... den ligger på en 13 va? köp en stuff, eller roast isf... shreden är för konsumaktig...

Nybörjarhoj
haha YZ0:an e en sjyst hoj, med ungefär samma produkter och saker som Kona Scrap. Scotten ligger inte på 13000, utan 8500-9000! en mycket prisvärd cykel som jag var nära på att köpa. Men Kona har helt klart bra hojjar, de e liten en smaksak.

Köp en cykel som MINST tål att hoppa på 9 meters platåer iaf, jag hoppade med min MTB i ett sånt hopp, jag vurpade rejält :P Och cykeln pajjade.. Kona är uttåliga. Så det blir nog en Kona iaf. Det var allt för mig :) LYCKA TILL!

Tillbaka
Topp