Nyheter i Stockholmsområdet

Whybeck

Ny medlem
Tänkte att alla kunde lägga upp info om vad som är nytt i deras hemmabacke inför säsongen...

Det jag har att komma med är nyheterna i flottsbro:
Liften förbättras, de har shapeat lite så att det inte ska bli några ryck = att liften inte kommer att gå sönder lika lätt och att nybörjarna inte ramlar lika ofta.

De ska även i veckan som kommer nu ta bort skogen närmast liften för att göra plats för en stor fun park. Det ryktas också om att pistmaskinsförarna är på dream kurs! Hör och häpna, Flottsbros fun park kan bli grym iår!

-Björnberget-

Halvårsrapport 04
Budget: Minimal
Snöläge: Minimalt
Möjligheter: Maximala

Inför kommande säsong -04/05 väntas stora föändringar.
Barrgrunden till bigjumpet har satt sig bra och kommer att förbättras och förmoldigen utökas med en permanent landing, inkl gap. Utöver det kommer ett antal naturrails att placeras ut i huvudbacken, för att locka fram traktens rörmokare. Planerna på en QP håller på att förverkligas, men ligger fortfarande i viloläge i väntan på startsignal.
Baksidan kommer att röjas upp för att förbättra offpisten.

Snön väntas komma i slutet av november vilket borgar för en lång säsong.

undrar vad som händer nu finns ju ingen snö här, komma från ramundberget till det här. fyfan

Martin--> Nej då, grunden Flottsbro la i november ligger så gott som orörd kvar... Sprutsnön håller grymt mycket längre än natursnö.

jag tvivlar på att flottsbros
park blir rgym i år . den kommer visserligen
bli mycket större än tidigare. men vad jag har
hört så sak parken nivå ligga på grön/blå nivå

joke--> Då har du fått höra ett dåligt rykte...
Parken kommer att vara uppdelad enligt dreams, alltså en svart-röd linje och en blå-grön linje. Dessutom har ju ytan som sagt fördubblats och pistmaskinisterna har varit på kurser hela hösten.

Men man ska väl inte säga något innan det är bevisat, men jag blir förvånad om inte flottsbros park blir i samma klass som väsjö, om inte bättre i vinter.

Flottsbro bättre än Väsjö?! Jo, det är klart, vill man trängas med vatos-locos i jeans och åka i ett opistat hopp så kan man väl köpa liftkort där... Lidingö förresten? Då får man ju trängas med de kittade bratsen med gåsjackorna....... www.vasjobacken.com

hmm trebor man kan inte annat än hoppas att vi får bättre park i och med dreams "satsningen"...
Men frågan är när du åkte förbi St Botvids kyrkogård senast, för de enda jag sett med jeans i flottsbro under de senaste åren är kongressgäster från utlandet på besök i Stockholm. Och förövrigt är jeans skönt...

"Lidingö förresten? Då får man ju trängas med de kittade bratsen med gåsjackorna....... "

Nej inga Goose men man får trängas med klåparna i Freeskiers som alltid har sina träningar på allmänhetens tider, som inte fattat att man inte ställer sig och på linje över hela backens bredd för att träna på att åka fakie, samlar sig i klunga för att snacka teknik efter varje åk precis där alla ska förbi som ska till liften och sätter upp Freeskiersskyltar mitt i parken.

Tillbaka
Topp