Nytt Jibb Gymnasium i stockholm!

jeppenator

Aktiv medlem
Tjoho alla freeriders! jag har fått vetskap om att Akademi alpint kommer starta upp en inriktning för jibbers på sitt gymnasium som ligger i täby!

Dom har tillslut förstått att det är ett stort intresse för jibbing på skoltid och starten kommer vara redan nästa år (läsår, nu till hösten alltså)

Alla som vill kommer kunna söka dit och det kommer vara ca 8 veckors åkning på skoltid under vintern. sen läser man självklart alla andra ämnen också som man läser i ett vanligt gymnasium och man får ett slutbetyg precis som vart som helst!

Det kommer vara på Tibbleskolan i Täby där man har sina lektioner och sen kommer åkningen att ske lite överallt, tror de blir träningsläger i alperna på hösten och sen shredda park i sverige på vintern. Dom alpina har tränat mycket på gesundaberget och är helnöjda, nu till vintern kommer gesunda också satsa ordentligt på att bygga upp en grym park och träningsanläggning för alla studerande. så förmodligen blir den mesta av åkningen där!

Det är ungefär all info jag fått hittils, men så fort jag vet hur man söker dit så kommer de upp här på freeride! man kommer kunna söka ända tills i maj tror jag. Så ni som bor i stockholm och är 93or och inte riktigt vet vad ni ska gå.. sök dit!

hoppas nåon tycker att de verkar kul iallafall! Grymt att de öppnas flera sånna här utbildningar för folk med samma intresse!

Mera info kommer..
/jeppe

Väldigt nice har några år kvar tills det blir gymnasium men då vet jag att det finns ett som är nära:)

shitpommes så sweeet!
haru inte fått nån fakta om vad de e för linje?
för om de e typ samhälls så är de gjort för att plåga alla skidåkare typ?:S

Sakarias-Majander sa:
Setermaan sa:
Railson sa:
shitpommes så sweeet!
haru inte fått nån fakta om vad de e för linje?
för om de e typ samhälls så är de gjort för att plåga alla skidåkare typ?:S
Vad är det för fel på samhälle? Tycker det är sweet.
samhällskunskap suger !! sämsta kursen !
Jag röstar att linjen ska vara natur isf,
Klart den ska vara samhälle. Studieförberedande.
ingen estet så man kommer ut som en färgkladdande banjospelare sen.

Pizzaaugust sa:
Sakarias-Majander sa:
Setermaan sa:
Vad är det för fel på samhälle? Tycker det är sweet.
Det finns tyvärr ingen natur på tibble kan jag tilläga, vet dock itne hur det blir med den saken iförsig men för stunden så finns det ej!

JWahlgren sa:
Pizzaaugust sa:
Sakarias-Majander sa:
Det finns tyvärr ingen natur på tibble kan jag tilläga, vet dock itne hur det blir med den saken iförsig men för stunden så finns det ej!
jag var ironisk :) otydligt men

för alla som undrar så är det en sammhällsutbildning, exakt samma som den alpina som funkat skitbra i många år. men åkdagarna är i parken istället för i portarna!

snackat lite mera med dom idag och mera info kommer så fort dom fixat dom sista detaljerna!

är de sant!!! fan va nice. måste man redan va typ halft pro när man börjar där eller går man för att lära sej?

Kan säga att Akademi Alpint är skitbra och väldigt seriöst med bra upplägg osv.

Tränade med dem 2 år i alpinskidåkning innan jag började jibba mer.

Ska bli intressant att se vad det blir av det här.

www.freeridegymnasiet.se

Ett garanterat bättre allternativ, åk i kläppen 3 skoldagar i veckan och få ändå en komplett utbildning med högskolekompetens, kan de bli bättre?

Threepac sa:
www.freeridegymnasiet.se

Ett garanterat bättre allternativ, åk i kläppen 3 skoldagar i veckan och få ändå en komplett utbildning med högskolekompetens, kan de bli bättre?
tanken är att dom som bor i stockholm ska kunna åka skidor på skoltid istället för att gå ett gymnasium i sthlm utan åkning.

alla vill inte flytta till malung, trots att de är bättre ;)

henrikos sa:
är de sant!!! fan va nice. måste man redan va typ halft pro när man börjar där eller går man för att lära sej?
alla som vill får söka, du behöver inte vara pro! det är ju en utbildning för att lära sig! dom som är bäst behöver juinte gå där ;) dom kan redan!

Ullnabacken i täby ska byggas in och i den kommer det finnas möjlighet till halfpipe och park enligt planerna. Låter inte helt fel!

fan va schysst att sätta pressen på mig nu eller:P fast jag bor 40 mil ifrån så det är la rätt kört ändå:D

va fan, varför hörde ja inte nått om det här? :\ fuck asså, nu har man ju gjort sitt val

visserligen har man ju 120mil till sthlm, men det hade ju inte hindrat en!

Vilka är det som kan börja då? Kan nybörjare börja där som har glöden och intresset? ;D

Tillbaka
Topp