H
Hasse
Guest
Nytt svenskt skidmärke!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känns lite surt för dem med att de inte har några nyskapande grejer heller, lätt att försvinna in i mängden då...oscarius sa:"Bakom satsningen ligger en längtan att hitta skidor som kunde ta åkningen utanför pisten till en ny nivå med mer surfkänsla."
Haha.. Segt med den bredaste skidan på 108mm...
Heh! Ganska kul typsnitt i namnet. Ser ju faktiskt ut som skidorna heter "Saul"...Hasse sa:http://www.sportfack.se/nyheter/article350929.ece
Nåt som vet nåt om detta??
//H
Räcker 108mm gott och väl till att "ta åkningen utanför pisten till en ny nivå med mer surfkänsla"??easyD sa:Ah well, kul initiativ. 108 mm i foten räcker väl gott och väl...
men de hjälpte ju inte. var ju inget spännande för detWippeh sa:Glöm inte att midjan är allt kids!
Då är vi två...Carled sa:... och då köper till och med jag Hendryx!
Tre.Jarle sa:Då är vi två...Carled sa:... och då köper till och med jag Hendryx!
Låter som en grym idé står du för kostnaderna så står jag för inkomsterna?Carled sa:Fan Robban, vi kanske skall slå slag i saken och skapa ett skandinaviskt PM Gear... Skidor gjorda helt och hållet efter Freeride's önskemål. Goodha, fast efter alla medlemmars önskemål!
Poppel och björk är det.....RocketChazer sa:Kul.
Men poppel i breda skidor är ingen hit.
Bindningarna får lust att hoppa ur.
Fan va snabb du ärHasse sa:Poppel och björk är det.....RocketChazer sa:Kul.
Men poppel i breda skidor är ingen hit.
Bindningarna får lust att hoppa ur.
//H
Anledningen till varför fler inte väljer satsar på renodlade jibbskidor är nog för att 4/5 jibbers köper sina skidor billigt från sport-conrad och ser sig nöjda. Därför ser inte många någon anledning till att köpa skidor från ett okänt svenskt märke som inga proffs åker om kring på och ingen marknad för dessa nya jibbskidor finns.jeffa sa:Hade dom gått på MnO´s spår så hade deras kundkrets blivit mycket mindre (bortsett från jibbskidan kanske. Fattar inte varför inte fler mindre tillverkare satsar på renodlade jibbskidor som man skulle kunna sälja en jävla massa av)
Just vad jag menar. Hype bygger man antingen genom att låta Jon-O åka på laggen (vilket knappast lär vara aktuellt) eller genom att imponera på forumskribenter och prylsnackare i allmänhet, dvs just dom som har svarat i den här tråden. Jon-O och hans gelikar kan åka på vad som helst bara dom får tillräckligt betalt, men ska man skapa hype "gratis" så är det genomtänkta och/eller nyskapande former och konstruktioner som gäller.jeffa sa:Handlar ju till 95% om hype......
Trodde det handlade om priset när vi snackade Conrad. Men tydligen inte. Vad är det Hype du snackar om??jeffa sa:Klart man hade kunnat sälja skiten ur Conrad med ett mindre märke. Handlar ju till 95% om hype......
Nä för att få den hypen på ett märke kostar MYCKET pengar! Och moneytalks. Menar att du kan säkert köpa över Jon. Tanner till ett jäkla skit märke men så mycket pengar det kostar vete fan om det är värt det...MnO sa:. Hype bygger man antingen genom att låta Jon-O åka på laggen (vilket knappast lär vara aktuellt) eller genom att imponera på forumskribenter och prylsnackare i allmänhet, dvs just dom som har svarat i den här tråden. Jon-O och hans gelikar kan åka på vad som helst bara dom får tillräckligt betalt, men ska man skapa hype "gratis" så är det genomtänkta och/eller nyskapande former och konstruktioner som gäller.
Jag med, men skidor som ligger fem år back i utvecklingen säljer som smör.MnO sa:Jag blir så jävla trött...
Nu förstår jag inte riktigt din fråga igen här Hans... Vet du inte vad "Hype" är???Hasse sa:Trodde det handlade om priset när vi snackade Conrad. Men tydligen inte. Vad är det Hype du snackar om??jeffa sa:Klart man hade kunnat sälja skiten ur Conrad med ett mindre märke. Handlar ju till 95% om hype......
//H
Som tex?? Varför gör inga märken det då?jeffa sa:Behöver inte kosta massa pengar...
Finns massa sätt att göra på...
Jo men inte i samband med Conrad. Som du själv skriver här ovanför.Klart man hade kunnat sälja skiten ur Conrad med ett mindre märke. Handlar ju till 95% om hype......
Nu förstår jag inte riktigt din fråga igen här Hans... Vet du inte vad "Hype" är???