Oakley Crowbar beslustångest

DavidSvenne

Ny medlem
Tjena! ska beställa ett par crowbars till jul men kan verkligen inte bestämma vilka. Det är en jätte dum fråga och dem flesta tycker nog att det är upp till mig själv, men jag kan verkligen inte bestämma mig...

Oakley crowbar Jet Black grey lens eller Oakley crowbar white factory text grey lens?

Vilka hade du valt?:)

Jet Black Grey Lens!

Men kolla Smith Optics I/OS innan du bestämmer dig. Har hört från många som har haft Oakley att dom går sönder lätt.

tullen ligger mellan 0 till 20% beroende på varans värde osv, enligt tullverkets tabell så ligger varor som man betalar 1500kr för på ca 3,5%. sen måste du även betala svensk moms på 25%

Så för att beställa goggles från usa så får du betala uppskattningsvis: Goggles + tullavgift 3,5% + moms 25% + speditionsavgift 100kr

annars så är tullverket en bra sida att titta på om man har samma frågeställning som du ;)

http://www.tullverket.se/sokordao/i...dutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html

Senast ändrad:
men det är långt ifrån säkert att tullen tar just dit paket. mina erfarenheter visar att dom riktar in sig på stora paket och paket som uppenbart kommer från en återförsäljare, dvs inte paket som är gåvor, då gåvor inte är momsberättigat. om du exempelvis ska beställa från ebay så kan du be dem att skriva på paketet att det är en gåva och på så sätt slippa tull och momsen

Det borde väll inte vara så svårt att skicka som gåva. Speciellt eftersom det ligger en bra bit under högsta tillåtna värdet på 500:- och är så litet. Isf behöver du inte betala varken tull eller moms.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp