Oakley goggles/linser

MaddAss

Ny medlem
Oakley goggles/linser
Jag har tänkt köpa antingen ett par Wisdom eller ett par Crowbar, men jag har en del frågor som jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig med;

- Jag har planerat att använda dem till min Giro G10 hjälm, någon som vet hur respektive goggles passar?
- Hur är synfältet? vilka ser man bäst/mest med (om någon har testat båda)?
- Är "helmet strap"-kittet till Wisdom ett måste?
- Till valet av lins: har hört många hylla Fire-linsen, är den så bra? hur skiljer den sig från black iridium?

Andra synpunkter och åsikter är även varmt välkomna.

Oakley goggles/linser
ja helmetstrap till wisdom är nog ett måste... om du ska köra med hjälm. Om du inte har bandet innanför.

Oakley goggles/linser
synfältet är ganska lika kanske ett litet övertag för crowbar. det känns som om crowbar borde passa bättre till G10:an då den är lite bredare. jag har ett par crowbar och de passar riktigt bra till min pro tec ace hjälm. jag har firelinsen på mina och den är ruskigt bra. fire släpper exempelvis igenom 16% av ljuset och black iridium 18%. men köper du fire eller black så måste du nog ha en till lins att byta till eller ett till par goggles, vid elljus ser man inte speciell mycket. jag har ett par a-frame med den gula linsen till det och komtrasten blir väldigt bra vid dåliga ljusförhållanden med den. om du bara tänker köpa en lins och inte bara åker i solsken så bör du kanske köpa någon ljusare lins istället.

Oakley goggles/linser
jag har en Giro MX10 hjälm ett par wisdom och ett par crowbar.. msåte säga att crowbaren sitter perfekt men wisdmon måste man köpa nya helmet straps till.. kostar ca 200 men sen sitter dom fint.. när du har helmet strap så sitter dom väl lika fint men måste säga tt jag föredrar crowbar..

jag tycker att fire linsen är lite för mörk så jag kör black iridium på båda..

skriv om du har fråga tja rå

Oakley goggles/linser
switch 540> det är inte bara fire och black iridium som är spegellinser. det finns exempelvis pink iridium 57%, blue iridium 30% och gold iridium 20%

Oakley goggles/linser
Wisdom MÅSTE du ha helmet strap till om du inte vill ha bandet innaför... jag har HS på mina och du kan kolla på min bild hur det ser ut. Gå in i fotoalbumet och klicka för förstoring. Man ser väldigt bra hur HS fungerar, du kan ju tänka dig, om jag hade haft kvar originalbanden som är böjda innåt för att smita åt runt en mössa, hur det hade sett ut...
Du kan även se hur absurd jäkla fräscha fire-linserna är...
Men som tidigare nämnt så måste du ha ett par andra linser att byta mot, jag har kvar mina original-linser, dvs. Persimmon, vilka är tokgrymma! Annars är VR28 jäkligt bra allround har jag för mig, typ som Persimmon dock lite mörkare och med uns av spegel. Dock jäkligt osäker på att dom heter så, men jag tror det... Kolla på dom iaf.!

Du kan ju kolla på passningen också, G10 och Fuse borde väl inte vara så annorlunda i passform för ansiktet... SOm du ser så sluter det jäkligt tätt längst upp, men på sidorna så är det lite tomt, glajjerna är lite korta typ.

Black Iridium har långt ifrån samma tydliga spegeleffekt som Fire har, men är även den en sjuhelsikes lins, var dock jäkligt försiktig med hur du behandlar Oakley-linser, man måste vara jäkligt lätt på handen när man byter linser så att man inte förstör dom!

Oakley goggles/linser
Carled> hur menar du att men förstör dom? att man pajar spegeln eller för i bryt-synpunkt är det nog det starkaste man kan hitta.
VR28:an är lite mörkare än persimmon men jag tror inte att den har någon spegel men det finns en lins VR28 black iridium den är nog ännu mörkare. någon som har provat den?

Tillbaka
Topp