oakley hi intensity yellow eller pink iridium ?

lillz

Ny medlem
Jag funderar på att köpa ett par Oakley Crowbar den här säsongen. Funkar hi intensity yellow linsen till kvällsåkning eller är pink iridium bättre ?
åker mest på kvällen men jag vill ha en lins som funkar under dagen med.

Mvh lillz :)

PINK IRIDIUM jag har enbart åkt med denna lins och jag tycker den fungerar hur bra som helst både dag och natt !!!

Yellow linsen tyckar jag du ska ha! Sjukt nöjd med min, ska aldrig köra en annan lins :) (om jag nu inte kommer över en ännu bättre duuh)

Hogizz sa:
Yellow linsen tyckar jag du ska ha! Sjukt nöjd med min, ska aldrig köra en annan lins :) (om jag nu inte kommer över en ännu bättre duuh)
wöörd,
Pink är kanske snäppet snyggare pga det som oakley fuckon kallar "Helspegel", men vad är utseende mot funktion. Aldrig haft problem med konturer i yellow, Lite ljus om de e mörkt men de e pink med har black vid sidan av

Pizzaaugust sa:
Hogizz sa:
wöörd,
Pink är kanske snäppet snyggare pga det som oakley fuckon kallar "Helspegel", men vad är utseende mot funktion. Aldrig haft problem med konturer i yellow, Lite ljus om de e mörkt men de e pink med har black vid sidan av
okej :) funkar black om det är molnigt ?

lillz sa:
Pizzaaugust sa:
Hogizz sa:
wöörd,
okej :) funkar black om det är molnigt ?
funkar gör den, men inte att föredra. Yellow e nog ultimata svergie linsen

pink iridium eller persimmon h.i. skulle jag kalla den perfekta sverigelinsen, kanske till och med nån aningen mörkare. inte roligt att köra med yellow när det faktiskt är sol. å andra sidan, ska den funka bra på kvällen skulle jag ta nån av de jag valde. yellow är för ljus för solsken.

bägge jag nämnde funkar i allt utom glaciärskidåkning, och ska man bara ha en lins så är de rätt val. pink är skitbra i flatljus också, till och med.

Senast ändrad:
Lee-nus sa:
pink iridium eller persimmon h.i. skulle jag kalla den perfekta sverigelinsen, kanske till och med nån aningen mörkare. inte roligt att köra med yellow när det faktiskt är sol. å andra sidan, ska den funka bra på kvällen skulle jag ta nån av de jag valde. yellow är för ljus för solsken.

bägge jag nämnde funkar i allt utom glaciärskidåkning, och ska man bara ha en lins så är de rätt val. pink är skitbra i flatljus också, till och med.
tror nog att jag ska köpa en lins till vid sidan av, ngra förslag ?
blir en crowbar med antingen pink eller hi yellow + en extra lins.

jag kör på kombinationen pink iridium och black iridium. jag åker inte så ofta på kvällstid, och när jag gör det så klarar jag mig bra på pink. den kombinationen täcker annars ett jäkligt brett spektrum av ljusförhållanden, och har funkat lysande för mig.

letar du alternativ så är gold iridium bra också, även fire om det är riktigt stark sol. grey polarized och amber polarized är grymma linser, men kostar därefter, lite mer allround än fire och black också.

i ordning från mörkaste till ljusaste av ovan nämnda:

fire
black
gold
grey pol.
amber pol.

Senast ändrad:
jag har i allaf alltid åkt me svart spegel ;) dag som natt å det har funkat för mig ;) hor dock inhandlat ett stycke a-frame med ett stycke pink irid på så ska köra me det konstant nu ist å hoppas det blir bra ;)

Snödjup

Tillbaka
Topp