oakley lins

atomic_tweak

Ny medlem
oakley lins
hej
jag var i österike förra veckan och då kände jag att min premission lins till mina oakley var lite jobbig att avdvända i starkt solljus så jag har börjat fundera på att köpa en lins att kompletera med antingen blue eller black iridium vad tror ni om detta vilken är det bästa valet? hur mycket spegel är det i blue iridium linsen? Är det väldigt svårt att byta lins på oakley crowbar själv?

oakley lins
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=26888

Enligt "pinn" i denna tråd så har black idrium 10% ljusinsläpp medan blue har 15%. Så om du ska komplitera idrium linsen till ett par persimmon så tycker jag du ska köra på 10%. Då har du en lins till både bra och dåligt väder. Iof kanske inte 10 & 15% spelar så stor roll, vad vet jag.

Det är lite klurigt att byta lins på crowbar tycker jag. Men med lite lätt våld och tålamod gick de iaf bra för mig!

oj va lite sen =)

Senast ändrad:
oakley lins
Eh. Den oranga med halv spegel vad den nu heter. Fungerar 9/10 dagar och den tionende är det gul lins som gäller.

Köpte ett par nya igår för hade sönder mina förra :/(

oakley lins
Ska du ha den enligt mig bästa linsen vi solljus, skaffa fire iridium! Den är mörk så det förslår, och har en stark spegel. Funkar inte så bra då det är mulet, men å andra sidan finns det nog ingen som täcker alla förhållanden :P Vid mulna dagar rekomenderar jag en rosa lins, för överlägset bäst kontrast =)

//Axel

oakley lins
hejsan du.!
jag skulle föreslå en blue iridium, kör själv med en sån. funkar bra som fan, den är bra när man åker när det är ljust ute, för linsen tar bort dom jobbigt ljusa solstrålarna så att man slipper bli bländad och sen visar linsen en väldigt bra kontur i snön i alla ljusförhållanden..

finns på junkyard för runt 700 + frakt..

Peace dude!

oakley lins
är inte blå för kvälls åkning (strålkastare)

jag tror gul tar in mest ljus

och spegelglas är för offpist

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp