Oakley Splice Skillnader på linser?

arosqvist

Ny medlem
Jag har nyligen köpt ett par Oakley splice goggles. När jag kom hem såg jag att linsen ser annorlunda ut mot andra linser jag har hittat på nätet. Skillnaden ligger i hur ventilationshålen sitter. I mina sitter de som i denna bild

DVS inget hål i mitten som det finns på denna bild

Inte för att det spelar så stor roll men är det någon som vet om det är olika årsmodell på linserna eller olika storlek eller vad är skillnaden?

har du sett något riktig bild (foto) på en splice lins med ventilationshål i mitten?

är förmodligen bara på de animerade bilderna, svårt att tro att de skulle tillverka en lins med ventilationshål där i mitten ..

Senast ändrad:
Om jag har förstått rätt så tror du att den där cirkeln mitt i linsen är ett lufthål... right? Det är antagligen en reflektion från ministudions kamera öppning som junkyard har plåtat i!

jonathan-b sa:
Om jag har förstått rätt så tror du att den där cirkeln mitt i linsen är ett lufthål... right? Det är antagligen en reflektion från ministudions kamera öppning som junkyard har plåtat i!
du förstår nog tyvärr fel

Är ganska säker på att det inte finns linser med ventilationshål i mitten.Dvs att linserna har 6st ventilationshål. Men av någon konstig anledning så visar inte oakleys animerade bilder det.

Om det inte skulle ha det där hålet i den första bilden så skulle man bara se en stor kamera i linsen, de har de där hålet eftersom man ska se hur linsen ser ut bättre.

Verkar som att oakley ändrat ventilationshålen på splice, från 6 till 7 hål? Har aldrig sett några splice med 7 hål IRL dock. Kanske något som kommer från och med nu?

Lär ju inte vara någon som helst skillnad i alla fall. Hä 'e bar å åk! :)

Tillbaka
Topp