Skit också, här har man vart och tagit nåra bira och genast blir man överstimulerad av lite mothugg på ens favoritsida, trots att man inte tänkt skriva nåt mer i denna debatt.
För det första:
Må så vara att USA är det land som bidrar mest till växthuseffekten. Se inte det som något negativt ur skidåkningsperspetkiv. Ända sen det snacket började har jag funderat på om inte det drabbar golfströmmen, vilket gör att det blir kallare i Europa och Nordamerika. Läste i senaste IV att det numera verkligen händer, golfströmmen har minskat med 25 procent på sina ställen (glöm ej att golfströmmen har förgreningar). Vad effekten av detta blir återstår att se dock.
Att påstå att Liberia är ett land som gavs till före detta amerikanska slavar verkar vara lite långsökt eftersom endast 2.5 procent av befolkningen härstammar därifrån.
Och Liberia exporterar diamanter, trä, kaffe, järn, kakao och gummi. Den olja nån pratade om kommer från palmer och den naturgas samma nån pratade om existerar inte. Kom igen nu, skulle USA skicka fredsbevarande styrkor för lite diamanter?
Fram med lite argument som är förankrade i verkligheten.
Och att mjältbrandsvågen pekade mot Irak, om än för tre fjuttiga dagar, kan va nog så bra anledning att fästa ögonen på Irak. Speciellt för en president som vill lyckas där hans pappa misslyckdes (Gulfkriget. avrätta Hussein, nån?).
Alltså, jag är ingen större vän av George Bush som president eller person. Tyckte Clinton var mycket bättre och mer diplomatisk, speciellt mot sin fru, ähum

. Däremot har jag inget emot USA som instution, land eller dess invånare, det är trots allt våra förfäder som varit med och byggt upp det landet. Utan att ha nåt belägg för det jag säger nu kan jag ge mig fan på att det finns fler svenskättlingar i USA än vad det finns i lilla Sverige.
Jag är även rätt säker på att allmänna värderingar är förhållandevis lika hos individer i västvärlden, inbegripet Sverige och USA. Handen på hjärtat, visst berör attacken på wtc i New York er mycket mer än attackerna mot tjetjenien? Det verkar inte spela nån roll hursomhelst, alla verkar älska att hata USA utan att egentligen förstår varför.
Ta en stund och kolla igenom Sveriges historia. Visst, inte i krig på 300 år. Men det är helt okej att Tyskland använder Sverige som motorväg för att inta Norge. Och lite mer "forntid", i Tyskland finns det skyltar med texten "Bevare oss för svenskarna". Sug på den ni, alla antimotalltsominteärpopulärtieravänsterkretsar.
Personligen vill jag inte veta hur världen skulle se ut om det vore fritt fram för alla små diktaturstater att skaffa fram massförstörelsevapen utan att nån reagerar.
Vill passa på att be R.A.N.T.Z.O.W om ursäkt eftersom jag, när jag skrev mitt första inlägg helt missade ironin i hans tidigare inlägg. Nåt som jag själv brukar använda mig av men som i det skrivna språket ibland passerar obemärkt.